bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Prężny rozwój biznesu Grupy PZU

Prężny rozwój biznesu Grupy PZU

Dodano: 2022-03-25
Publikator: informacja prasowa

W ubiegłym roku Grupa PZU ogłosiła strategię „Potencjał i wzrost” na lata 2021-2024. W krótkim czasie ubezpieczyciel wdrożył wiele zapowiedzianych wcześniej działań w kluczowych obszarach.

PZU w 2021 r. wypracowało zysk netto najwyższy od 2010 r. Jest on o 75 proc. wyższy niż rok wcześniej. Uśredniony kwartalny wynik zysku w 2021 r. był o 26 proc. wyższy od średniej z ostatnich pięciu lat. Natomiast osiągnięty zwrot na kapitale – jak wskazuje prezes PZU – przekroczył zakładane cele strategiczne.

Podobnie sytuacja przedstawia się w kwestii ROE, bowiem sytuuje się na poziomie 18,6 proc., a zatem jest to o 1,2 p.p. powyżej celu strategicznego, a przy okazji o 7,7 p.p. powyżej poziomu z 2020 r.

Została także poszerzona oferta i zwiększona sprzedaż w kanale bankowym i poprzez partnerstwo zewnętrzne. Efekty są widoczne w ramach Grupy, a zwłaszcza w obszarze bancassurance i assurbankingu przy współpracy z Bankiem Pekao i Alior Bankiem. Składka przypisana brutto we współpracy z bankami z Grupy PZU wyniosła w 2021 r. ponad 1,3 mld, co oznacza wzrost o 75,6 proc. r/r.

Filar inwestycyjny, będący jednym ze strategicznych, także rozwija się intensywnie. Na koniec 2021 r. aktywa pod zarządzaniem Grupy PZU (TFI PZU, Pekao TFI, Alior TFI) wzrosły do 35,1 mld zł (+6,6 proc. r/r). Ponadto TFI PZU odnotowało wzrost aktywów klientów zewnętrznych o 9,1 proc. oraz zbudowało szczególnie mocną pozycję na rynku PPK. W tym obszarze aktywa wzrosły 3,5-krotnie do 1,4 mld zł.

W listopadzie 2021 r. agencja S&P Global Ratings podtrzymała dla Grupy PZU ocenę ratingową na poziomie A, która wyróżnia się stabilną perspektywą. Natomiast wskaźnik wypłacalności Solvency II znacznie przekracza europejską średnią dla ubezpieczycieli.

Ponadto w 2021 r. Grupa PZU rozpoczęła wdrożenie nowych rozwiązań w ramach budowy ekosystemów produktowo-usługowych, np. benefitowego czy zdrowotnego po to, by uczynić z ubezpieczyciela dostawcę całościowych rozwiązań. Co więcej, PZU zwraca się w stronę odpowiedzialności klimatycznej – chodzi zwłaszcza o przyjęcie roli partnera zielonej transformacji energetycznej polskiej gospodarki.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...