bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Polisa ślubna – realna potrzeba czy produkt marketingowy?

Polisa ślubna – realna potrzeba czy produkt marketingowy?

Dodano: 2016-03-21

Ten chyba najważniejszy dzień w życiu – zawarcie związku małżeńskiego – napawa narzeczonych i ich rodziców ogromnym stresem, bo przecież w trakcie ślubu może wydarzyć się wszystko: rozerwanie sukni ślubnej, opóźnienie samolotu, którym udają się na uroczystość ważni goście, zniszczenie tortu, nagła choroba dj-a albo zagubienie obrączek ślubnych. Dlatego prostym rozwiązaniem szkód możliwych do wystąpienia po pojawieniu się „niespodziewanych” wydarzeń jest wykup polisy ślubnej.

Takie produkty nie są oferowane w Polsce. Natomiast w Stanach Zjednoczonych firmy oferujące produkty ubezpieczeniowe dla narzeczonych proponują ochronę ceremonii ślubnych na wypadek ich odwołania lub konieczności przełożenia terminu, oraz także od odpowiedzialności cywilnej. Ale pojawiają się ubezpieczenia od innych zdarzeń, jak np. rozstanie się pary, czy ubezpieczenia od szkód powstałych w wyniku nieszczęśliwego wypadku w trakcie przyjęcia weselnego.

Polisę ślubną posiada w swojej ofercie m.in. brytyjski ubezpieczyciel –  Entertainment & Leisure Insurance Services Ltd, który działa na rynku ubezpieczeń ślubnych od 70 lat. Ochrona polisy trwa 12 miesięcy i obejmuje wydarzenia, które mogłyby zaburzyć przegotowania do ślubu, jak też zachwiać spokojny przebieg uroczystości. Produkt stanowi doskonałą odpowiedź na rosnące z roku na rok wskaźniki zawierania małżeństw w Wielkiej Brytanii.

Amerykańska firma Learnvest, działająca na rynku ubezpieczeń ślubnych, kilka lat temu przeprowadziła badanie wśród swoich klientek. Zapytała o ich największe obawy, z powodu których zdecydowały się na wykup polisy. Badane kobiety wymieniały przyczyny takie jak: konieczność zmiany terminu ślubu z powodu śmierci członka rodziny, powołanie narzeczonego do wojska lub niesprzyjająca pogody w dniu ceremonii. Z mniej istotnych powodów pojawiła się także kradzież aparatu i zniszczenie ślubnych fotografii.

Czy w Polsce istnieje zapotrzeobwanie na polisy ślubne? Na wielu portalach poświęconych organizacji ślubu konsultantki zdecydowanie zachęcają do ubezpieczenia swoich przyjęć weselnych.
– Gdy otwierałam firmę na początku 2002 roku marzyłam sobie o wielu rzeczach. Nie tylko o sukcesie firmy, ale także o pewnych narzędziach, które pomagałyby mi i moim parom :). Jednym z takich narzędzi, które byłyby bardzo pomocne jest UBEZPIECZENIE ŚLUBNE.- pisze na swoim blogu Kasia I. Syrówka, współwłaścicielka firmy  Wedding Sisters.

Z drugiej strony, jak wynika ze statystyk Polacy coraz częściej zawierają związek małżeński. W 2014 r. pierwszy raz od dłuższego czasu nastąpiło zwiększenie liczby zawartych małżeństw w Polsce. Jak podają statystyki w 2014 r. w Polsce miało miejsce 188 tys. ślubów, czyli o 7 tys. więcej niż w poprzednim roku. W dalszym ciągu większość z nich (82 proc.) stanowią małżeństwa pierwsze, czyli zawierane przez pannę i kawalera. Eksperci wskazują, że wskaźnik wzrostu liczby zawieranych małżeństw będzie stale rósł, podobnie jak spraw rozwodowych. Istotny jest również fakt, że Polacy też coraz później wchodzą w związki małżeńskie. Według statystyk GUS, na początku lat 90. w związki małżeńskie wstępowały głównie osoby przed 25. rokiem życia. Podczas gdy, aktualnie mężczyźni żenią się, będąc „przed trzydziestką”, a średni wiek kobiety wychodzącej za mąż wynosi 27 lat. A więc, potencjalnymi klientami polis ślubnych są osoby z wyższym wykształceniem (w 2013 r. co 2. kobieta, która brała ślub, miała wyższe wykształcenie i co 3. mężczyzna), na początku kariery zawodowej, o ugruntowanym statusie społecznym i ekonomicznym. 

Artykuły powiązane

Nowa usługa Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego we współpracy z UFG

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w ramach swojej działalności przy Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym u...

Niewłaściwe zachowanie pracodawcy niekoniecznie jest mobbingiem – postanowienie SN

Sąd Najwyższy w postanowieniu z dnia 14 lutego 2024 r. (sygn. akt II PSK 11/23) uznał, że poczucie pracownika, że pode...

Leasing od A do Z – przewodnik

Pobierz nasz najnowszy przewodnik - Leasing od A do Z! Kliknij tutaj...