bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Podsumowanie 2021 roku z eOFWCA

Za nami rok 2021. Redakcja beinsured postanowiła zapytać przedstawicieli instytucji finansowych o to, jaki był dla nich kolejny pandemiczny rok. Zachęcamy do zapoznania się z wypowiedzią Agnieszki Jakuczek i Joanny Jastrzębskiej z zarządu eOFWCA.pl.

Rynek w 2020 został bardzo mocno zweryfikowany przez pandemię. W każdą branżę wkradła się cyfryzacja. Dla sektora ubezpieczeń to duże wyzwanie, gdyż transformacja dotykała wielu obszarów gdzie czynnik ludzki wydawał się niezastąpiony. Rok 2021 to w dużej mierze wyciągnięcie wniosków z poprzednich miesięcy, uporządkowanie działań i wypracowanie schematów, które jak już wiadomo, zostaną z nami na długo.

Digitalizacja naszego życia stała się faktem. Dziś nikogo nie dziwią procesy obsługi klienta online, zdalne spotkania zespołów projektowych, szkolenia w formie e-learning czy za pośrednictwem narzędzi do spotkań online. Dla nas to również czas całkowitej reorganizacji działalności eOFWCA.pl, ustanowienie nowych form realizacji usługi i rozwój w kierunku cyfrowej aktywności na rynku nowoczesnych usług biznesowych.

Początkiem 2021 roku zapytaliśmy Panie, jak pandemia wpłynęła na sektor ubezpieczeniowy i finansowy. Po wielu już miesiącach pracy zdalnej nasza redakcja chciałaby zapytać, czy Państwa firma, przez ostatni czas, wypracowała nowe standardy pracy?

Początek pandemii spowodował chaos i dużą niepewność co dalej. Po dwóch miesiącach od ogłoszenia było już pewne, że świat będzie wyglądał inaczej. Zamknięty w czterech ścianach, ale z otwartym oknem na świat online. Życie musi toczyć się dalej, tak więc branża ubezpieczeń i finansów również musiała szybko aklimatyzować się do nowych warunków.

Rozporządzenie wprowadzające Egzaminy licencyjne dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych w wersji online miało być rozwiązaniem czasowym w okresie pandemii, a że ta towarzyszy nam od dłuższego czasu – okrzepliśmy wszyscy w tej formule.

Powołując zespół projektowy stworzyliśmy Platformę teleinformatyczną dostosowaną do wymagań zgodnych z Rozporządzeniem.

Pierwszy Egzamin przeprowadziliśmy w lipcu 2020. Zatem mamy za sobą półtora roku pracy w standardzie online. Obecnie obsługujemy Towarzystwa Ubezpieczeniowe głownie z rodzimego rynku ale również zagraniczne oraz szereg podmiotów świadczących usługi agencyjne i dystrybucyjne. Starannie analizujemy potrzeby naszych Klientów. Praca w systemie online to ciągły proces modyfikacji, wprowadzania udogodnień i dostosowywania Platformy do potrzeb naszych Klientów. W ślad za rozpędzoną cyfryzacją zaczął krystalizować się segment Of One, który bardzo odpowiada naszej filozofii działania. 

W ubiegłym roku do Egzaminów online na naszej Platformie podeszło ponad 73 tyś Uczestników co świadczy o potrzebie rynku i zaufaniu do nas jako Partnera.

Poza Platformą egzaminacyjną – toczy mnóstwo innych projektów, procesów, przetwarzania raportów, obsługa KNF – co oznacza konieczność ciągłej komunikacji, wymiany doświadczeń.

Za tymi czynnościami stoją ludzie, którzy obsługują wszystko zdalnie. Praca hybrydowa w obliczu ryzyka chorób swoich i najbliższych nie jest łatwym zadaniem.
Myślę, że ciężkie czasy tworzą dobrych i wartościowych ludzi i firmy. Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że to jest coś z czym wyszliśmy ponad standard. Choć zawsze byliśmy zgranym zespołem to rok 2021 nas scalił. Jeszcze kilka lat temu byłoby to niewyobrażalne i nierealne do wykonania. Jak przy braku osobistego kontaktu przez tygodnie a nawet miesiące przy zazębiających się procesach może być lepiej a nie gorzej. To zdecydowana wartość zespołu eOFWCA.pl

Co rewolucyjnego miało miejsce w branży ubezpieczeniowej w minionym roku?

Rynek obawiał się zachwiania stabilności. Szybka rewolucja, dostosowanie wielu procesów do nowych realiów. Zmiany nastąpiły nawet w mocno skostniałych obszarach. Przykładem niech będzie (albo raczej była) niewielka skłonność do dopasowywania ogólnych warunków oraz niektórych narzędzi informatycznych do sprzedaży online. I nagle okazało się, że w ciągu kilku miesięcy można dostosować niemal wszystkie produkty – w tym UWAGA również produkty z zakresu ubezpieczeń na życie – do sprzedaży zdalnej. Postawiono na narzędzia, dostosowano systemy i okazało się, że działa.

Czy założone przez Państwa cele na rok 2021 zostały osiągnięte?

Naszym celem na 2021 rok było przede wszystkim odrobienie strat z roku 2020 i zwrot z poczynionych, (wcale nie małych) inwestycji. Przypomnijmy, że w temacie Egzaminów licencyjnych prawie pół 2020 roku było bezproduktywne. Z jednej strony brak możliwości realizowania Egzaminów stacjonarnych, z drugiej oczekiwanie na zmiany legislacyjne pozwalające na egzaminowanie online, dostosowywanie narzędzi na bazie projektów ustaw. Cel osiągnęliśmy. W pewnym sensie nawet go przekroczyliśmy, z uwagi na poczynione dalsze inwestycje pozwalające na rozwój usług szkoleniowych w systemie online. Wcześniej nasza działalność była oparta o wachlarz usług, w tym równoważyły się Egzaminy stacjonarne oraz wszelakie wdrożenia produktowe (np. akcja PPE i PPK).

Na czym chcą Państwo skupić swoją działalność w rozpoczętym niedawno roku?

Planujemy wejść bardziej aktywnie w szkolenia, głównie IDD (pierwsze kroki poczyniliśmy w końcówce zeszłego roku). Ale nie tylko. Poniekąd realizujemy nasze zawodowe marzenia. W drugiej połowie roku planujemy uruchomić nową usługę, która będzie niosła ze sobą misję odczarowania zawodu Agenta. Mamy również zgłoszone przez naszych Partnerów zapotrzebowanie na szkolenia biznesowe. Przygotowujemy materiały, filmy, e-learningi, live treningi. Rozwijamy dedykowaną Platformę do szkoleń. Zatem, jak widać rozwijamy i owocnie wykorzystujemy potencjał wspomnianego już zespołu eOFWCA.pl

Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy z naszymi Partnerami. Nasze motto – „w stadzie raźniej”, które wykreowało nam się na kanwie znaku owieczki – przynosi efekty. Bazujemy na przekonaniu, że można zachować indywidualizm „w stadzie” a jednocześnie czerpać korzyści z pracy grupowej.

Artykuły powiązane

Nowa usługa Deweloperskiego Funduszu Gwarancyjnego we współpracy z UFG

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w ramach swojej działalności przy Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym u...

Niewłaściwe zachowanie pracodawcy niekoniecznie jest mobbingiem – postanowienie SN

Sąd Najwyższy w postanowieniu z dnia 14 lutego 2024 r. (sygn. akt II PSK 11/23) uznał, że poczucie pracownika, że pode...

Leasing od A do Z – przewodnik

Pobierz nasz najnowszy przewodnik - Leasing od A do Z! Kliknij tutaj...