bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Podsumowanie 2021 roku z eOFWCA

Za nami rok 2021. Redakcja beinsured postanowiła zapytać przedstawicieli instytucji finansowych o to, jaki był dla nich kolejny pandemiczny rok. Zachęcamy do zapoznania się z wypowiedzią Agnieszki Jakuczek i Joanny Jastrzębskiej z zarządu eOFWCA.pl.

Rynek w 2020 został bardzo mocno zweryfikowany przez pandemię. W każdą branżę wkradła się cyfryzacja. Dla sektora ubezpieczeń to duże wyzwanie, gdyż transformacja dotykała wielu obszarów gdzie czynnik ludzki wydawał się niezastąpiony. Rok 2021 to w dużej mierze wyciągnięcie wniosków z poprzednich miesięcy, uporządkowanie działań i wypracowanie schematów, które jak już wiadomo, zostaną z nami na długo.

Digitalizacja naszego życia stała się faktem. Dziś nikogo nie dziwią procesy obsługi klienta online, zdalne spotkania zespołów projektowych, szkolenia w formie e-learning czy za pośrednictwem narzędzi do spotkań online. Dla nas to również czas całkowitej reorganizacji działalności eOFWCA.pl, ustanowienie nowych form realizacji usługi i rozwój w kierunku cyfrowej aktywności na rynku nowoczesnych usług biznesowych.

Początkiem 2021 roku zapytaliśmy Panie, jak pandemia wpłynęła na sektor ubezpieczeniowy i finansowy. Po wielu już miesiącach pracy zdalnej nasza redakcja chciałaby zapytać, czy Państwa firma, przez ostatni czas, wypracowała nowe standardy pracy?

Początek pandemii spowodował chaos i dużą niepewność co dalej. Po dwóch miesiącach od ogłoszenia było już pewne, że świat będzie wyglądał inaczej. Zamknięty w czterech ścianach, ale z otwartym oknem na świat online. Życie musi toczyć się dalej, tak więc branża ubezpieczeń i finansów również musiała szybko aklimatyzować się do nowych warunków.

Rozporządzenie wprowadzające Egzaminy licencyjne dla osób ubiegających się o wykonywanie czynności agencyjnych w wersji online miało być rozwiązaniem czasowym w okresie pandemii, a że ta towarzyszy nam od dłuższego czasu – okrzepliśmy wszyscy w tej formule.

Powołując zespół projektowy stworzyliśmy Platformę teleinformatyczną dostosowaną do wymagań zgodnych z Rozporządzeniem.

Pierwszy Egzamin przeprowadziliśmy w lipcu 2020. Zatem mamy za sobą półtora roku pracy w standardzie online. Obecnie obsługujemy Towarzystwa Ubezpieczeniowe głownie z rodzimego rynku ale również zagraniczne oraz szereg podmiotów świadczących usługi agencyjne i dystrybucyjne. Starannie analizujemy potrzeby naszych Klientów. Praca w systemie online to ciągły proces modyfikacji, wprowadzania udogodnień i dostosowywania Platformy do potrzeb naszych Klientów. W ślad za rozpędzoną cyfryzacją zaczął krystalizować się segment Of One, który bardzo odpowiada naszej filozofii działania. 

W ubiegłym roku do Egzaminów online na naszej Platformie podeszło ponad 73 tyś Uczestników co świadczy o potrzebie rynku i zaufaniu do nas jako Partnera.

Poza Platformą egzaminacyjną – toczy mnóstwo innych projektów, procesów, przetwarzania raportów, obsługa KNF – co oznacza konieczność ciągłej komunikacji, wymiany doświadczeń.

Za tymi czynnościami stoją ludzie, którzy obsługują wszystko zdalnie. Praca hybrydowa w obliczu ryzyka chorób swoich i najbliższych nie jest łatwym zadaniem.
Myślę, że ciężkie czasy tworzą dobrych i wartościowych ludzi i firmy. Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że to jest coś z czym wyszliśmy ponad standard. Choć zawsze byliśmy zgranym zespołem to rok 2021 nas scalił. Jeszcze kilka lat temu byłoby to niewyobrażalne i nierealne do wykonania. Jak przy braku osobistego kontaktu przez tygodnie a nawet miesiące przy zazębiających się procesach może być lepiej a nie gorzej. To zdecydowana wartość zespołu eOFWCA.pl

Co rewolucyjnego miało miejsce w branży ubezpieczeniowej w minionym roku?

Rynek obawiał się zachwiania stabilności. Szybka rewolucja, dostosowanie wielu procesów do nowych realiów. Zmiany nastąpiły nawet w mocno skostniałych obszarach. Przykładem niech będzie (albo raczej była) niewielka skłonność do dopasowywania ogólnych warunków oraz niektórych narzędzi informatycznych do sprzedaży online. I nagle okazało się, że w ciągu kilku miesięcy można dostosować niemal wszystkie produkty – w tym UWAGA również produkty z zakresu ubezpieczeń na życie – do sprzedaży zdalnej. Postawiono na narzędzia, dostosowano systemy i okazało się, że działa.

Czy założone przez Państwa cele na rok 2021 zostały osiągnięte?

Naszym celem na 2021 rok było przede wszystkim odrobienie strat z roku 2020 i zwrot z poczynionych, (wcale nie małych) inwestycji. Przypomnijmy, że w temacie Egzaminów licencyjnych prawie pół 2020 roku było bezproduktywne. Z jednej strony brak możliwości realizowania Egzaminów stacjonarnych, z drugiej oczekiwanie na zmiany legislacyjne pozwalające na egzaminowanie online, dostosowywanie narzędzi na bazie projektów ustaw. Cel osiągnęliśmy. W pewnym sensie nawet go przekroczyliśmy, z uwagi na poczynione dalsze inwestycje pozwalające na rozwój usług szkoleniowych w systemie online. Wcześniej nasza działalność była oparta o wachlarz usług, w tym równoważyły się Egzaminy stacjonarne oraz wszelakie wdrożenia produktowe (np. akcja PPE i PPK).

Na czym chcą Państwo skupić swoją działalność w rozpoczętym niedawno roku?

Planujemy wejść bardziej aktywnie w szkolenia, głównie IDD (pierwsze kroki poczyniliśmy w końcówce zeszłego roku). Ale nie tylko. Poniekąd realizujemy nasze zawodowe marzenia. W drugiej połowie roku planujemy uruchomić nową usługę, która będzie niosła ze sobą misję odczarowania zawodu Agenta. Mamy również zgłoszone przez naszych Partnerów zapotrzebowanie na szkolenia biznesowe. Przygotowujemy materiały, filmy, e-learningi, live treningi. Rozwijamy dedykowaną Platformę do szkoleń. Zatem, jak widać rozwijamy i owocnie wykorzystujemy potencjał wspomnianego już zespołu eOFWCA.pl

Jesteśmy otwarci na różne formy współpracy z naszymi Partnerami. Nasze motto – „w stadzie raźniej”, które wykreowało nam się na kanwie znaku owieczki – przynosi efekty. Bazujemy na przekonaniu, że można zachować indywidualizm „w stadzie” a jednocześnie czerpać korzyści z pracy grupowej.

Artykuły powiązane

Walka z smishingiem: nowe przepisy wprowadzają blokowanie fałszywych SMS-ów przez operatorów telekomunikacyjnych

Od 25 marca 2024 roku zaczęły obowiązywać nowe przepisy, które nakładają obowiązek na operatorów telekomunikacyjnych do...

Nowe przepisy na rzecz recyklingu

Na portalu Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt nowych przepisów dotyczących po...

KNF: Kolejna wersja metodyki BION dla ubezpieczycieli za 2023 rok

W dniu 1 marca 2024 r. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował nową wersję metodyki Rocznego Badania i Oceny Nad...