bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie WARTA?

Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie WARTA?

Dodano: 2020-05-14

Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. Na nasze pytania dot. zdalnej dystrybucji polis odpowiedzi udzielił Dawid Korszeń, rzecznik prasowy w TUiR Warta.

Czy udało się przenieść sprzedaż ubezpieczeń w kanały zdalne?

Początek epidemii był momentem, gdy praktycznie w każdej dziedzinie działania firmy ubezpieczeniowej postanowiliśmy skupić się na zdalnych rozwiązaniach. Wymagało tego bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów, współpracowników i pracowników. W sytuacji, gdy kluczowym kanałem sprzedaży jest dla nas agent, najwięcej pracy musieliśmy włożyć w zapewnienie rozwiązań i procesów związanych ze sprzedażą zdalną. Obecnie widzimy, że to zadanie udało nam się zrealizować i produkty Warty mogą być obecnie sprzedawane przez agentów zdalnie, z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych.

Dzięki zrealizowanym projektom dotyczącym pracy zdalnej praktycznie każda sprawa związana z ubezpieczeniem może zostać zrealizowana przez klienta Warty bez wychodzenia z domu, za pomocą telefonu lub Internetu. Produkty można kupić zdalnie u agenta, obieg dokumentów odbywa się za pomocą kanałów cyfrowych, a cały proces likwidacji szkód może przebiegać z wykorzystaniem internetu, dedykowanych aplikacji oraz telefonu.

Co było największym wyzwaniem dla pośredników przy przejściu na tryb zdalnej obsługi klientów?

Reakcje pośredników na zmianę trybu pracy oraz potrzeby z tym związane były bardzo zróżnicowane i w dużej mierze zależały od dotychczasowego obycia z rozwiązaniami cyfrowymi. Dla części pośredników wyzwaniem było na przykład rozszerzenie swojej działalności i jej promocji na media społecznościowe i ogólnodostępne portale, co wymaga pewnej wiedzy w zakresie korzystania z tych narzędzi. Część agencji nie posiadało firmowych kont w social media. Obecna sytuacja skłoniła je do założenia np. fanpage’y na Facebook oraz promocji w mediach społecznościowych.

Zdalna obsługa klienta wymusza również dużą zmianę w zakresie kanałów bezpośredniej komunikacji z klientem. W dobie ograniczonych możliwości bezpośredniej interakcji, kontakt telefoniczny i mailowy to niezbędne minimum w relacjach z klientem. Rozszerzenie form komunikacji z klientem o media społecznościowe i różnorodne ogólnodostępne komunikatory jest niezwykle istotne. Dla wielu agentów oznacza to całkowicie nowe spojrzenie na ten obszar. To samo dotyczy komunikacji na linii agent i firma ubezpieczeniowa, gdzie na przykład istotne stało się korzystanie z platform do wideokonferencji, które pozwalają prowadzić interaktywne rozmowy biznesowe czy realizować szkolenia.

Jakie kwestie dot. zdalnej dystrybucji produktów ubezpieczeniowych/finansowych wymagają uregulowań prawnych?

Kilka obszarów z pewnością wymaga prac regulacyjnych. W tej grupie z pewnością możemy umieścić prace nad zdalną identyfikacją tożsamości klienta czy podpisem elektronicznym.

Artykuły powiązane

Wystarczy odpowiedni tytuł przelewu, aby wybrać konkretną formę opodatkowania.

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) orzekł, że terminowo wpłacona zaliczka oraz odpowiednio opisany przelew mogą być uzna...

Europejski Parlament przyjął zmiany w dyrektywie Solvency II

23 kwietnia 2023 roku, podczas posiedzenia plenarnego, Parlament Europejski przyjął zmiany w dyrektywie Solvency II. P...

Sąd Najwyższy oddalił argumenty Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawie dotyczącej zadośćuczynienia.

Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego odrzuciła skargę Rzecznika Praw Obywatelskich w spr...