Ustęp 4 komentowanego artykułu 45 powiela ustanowiony w art. 41 ust. 1 dyrektywy obowiązek zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji do dokonywania regularnego przeglądu funkcjonowania systemu zarządzania. Nie tylko samo ustanowienie systemu zarządzania jest oczekiwane i ma przynieść określone rezultaty. Równie ważne jest jego skuteczne działanie w dalszym okresie funkcjonowania zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji. Wraz ze zmieniającymi się warunkami prowadzenia działalności ubezpieczeniowej lub reasekuracyjnej system zarządzania może wymagać zrewidowania i dostosowania do aktualnych realiów. Ustawa zobowiązuje zakłady do dokonywania regularnych przeglądów, lecz nie precyzuje, w jakiej częstotliwości zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji powinny dokonywać przeglądu funkcjonowania systemu zarządzania.
Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania
RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.
Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.
W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...