Ustęp 4 komentowanego artykułu 45 powiela ustanowiony w art. 41 ust. 1 dyrektywy obowiązek zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji do dokonywania regularnego przeglądu funkcjonowania systemu zarządzania. Nie tylko samo ustanowienie systemu zarządzania jest oczekiwane i ma przynieść określone rezultaty. Równie ważne jest jego skuteczne działanie w dalszym okresie funkcjonowania zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji. Wraz ze zmieniającymi się warunkami prowadzenia działalności ubezpieczeniowej lub reasekuracyjnej system zarządzania może wymagać zrewidowania i dostosowania do aktualnych realiów. Ustawa zobowiązuje zakłady do dokonywania regularnych przeglądów, lecz nie precyzuje, w jakiej częstotliwości zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji powinny dokonywać przeglądu funkcjonowania systemu zarządzania.
Artykuły powiązane

Ułatwienie zawierania codziennych umów dzięki systemowi teleinformatycznemu – nowelizacja ustawy
Projekt ustawy zakłada wprowadzenie nowego systemu teleinformatycznego, który ma wspierać zawieranie i przechowywanie po...

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania
RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.
Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...