bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Motor claim settlement without human involvement?

Motor claim settlement without human involvement?

Dodano: 2022-12-20

The first fully automatic settlement of an comprehensive motor insurance claim was carried out by Warta, and the entire process took place without human intervention.

The injured party’s claim was accepted by a voicebot. In the next step, a list of required documents was automatically created and sent to the customer via email. In the same way, an order was placed for the repair shop. The latter prepared a cost estimate, which was accepted by Warta. Let’s emphasize that all of the above was done automatically.

It took a total of five minutes to verify the cost estimate, confirm liability, and prepare and approve the payment, and the entire process – from filing the claim to approving the payment – took only two days.

Artykuły powiązane

I kwartał 2023 r.: mniej szkód, wyższe odszkodowania

W dniu 24 maja 2023 r. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował Biuletyn Informacyjny Ośrodka Informacji UFG d...

UFG pracuje nad nowym narzędziem do walki z oszustwami ubezpieczeniowymi

Podczas X Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń przedstawiono zarys nowego projektu Ubezpieczeniowego Funduszu...

#3 Nastrój się na prawo – QuoVadisBancassurance? Część 2

1/ Po pierwsze, nie będziesz łączył roli agenta i ubezpieczającego 2/ Po drugie, nie będziesz zarabiał na ubezpi...

    Zadaj Pytanie