bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Konsument poinformowany to konsument świadomy? Kolejne obowiązki informacyjne pośredników według dyrektywy IDD (2)

Konsument poinformowany to konsument świadomy? Kolejne obowiązki informacyjne pośredników według dyrektywy IDD (2)

Dodano: 2016-04-04

W dniu wczorajszym w dzienniku beinsured prezentowaliśmy Państwu nowe obowiązki, jakie będzie wymuszała na pośrednikach ubezpieczeniowych niedawno uchwalona dyrektywa IDD, szczególnie w zakresie zmian w definiowaniu pośredników oraz obowiązków informacyjnych. Dziś chcemy pogłębić ten temat, a mianowicie zastanowić się nad praktyczną realizacją ujawniania prowizji przez pośredników.

Ujawnianie prowizji – komu? kiedy? i jak?

IDD nakazuje, aby pośrednik ubezpieczeniowy przekazywał klientowi, odpowiednio wcześnie przed zawarciem umowy ubezpieczenia, m. in. informacje o tym, czy w związku z umową ubezpieczenia za swoją pracę otrzymuje honorarium – to znaczy wynagrodzenie płacone bezpośrednio przez klienta; prowizję dowolnego rodzaju – to znaczy wynagrodzenie uwzględnione w kwocie składki ubezpieczenia, jakikolwiek inny rodzaj wynagrodzenia, w tym korzyść ekonomiczną jakiegokolwiek rodzaju oferowaną lub przekazywaną w związku z umową ubezpieczenia, wynagrodzenie stanowiące połączenie którychkolwiek rodzajów wynagrodzenia wskazanych powyżej.

Artykuły powiązane

Czy pracodawcy muszą usuwać CV kandydatów od razu po rekrutacji? Wyrok NSA

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 20 lutego 2024 r. (sygn. akt III OSK 2700/22) orzekł, że pracodawcy mogą pr...

Sąd cywilny jest związany decyzją KNF

Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 marca 2024 r. (sygn. akt II CSKP 1915/22) orzekł, że sąd powszechny nie ma prawa inge...

Europa, a sztuczna inteligencja

W obronie własnego języka Portale informacyjne donoszą, że kraje od Hiszpanii po Rumunię stawiają c...