bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Konsument poinformowany to konsument świadomy? Kolejne obowiązki informacyjne pośredników według dyrektywy IDD (2)

Konsument poinformowany to konsument świadomy? Kolejne obowiązki informacyjne pośredników według dyrektywy IDD (2)

Dodano: 2016-04-04

W dniu wczorajszym w dzienniku beinsured prezentowaliśmy Państwu nowe obowiązki, jakie będzie wymuszała na pośrednikach ubezpieczeniowych niedawno uchwalona dyrektywa IDD, szczególnie w zakresie zmian w definiowaniu pośredników oraz obowiązków informacyjnych. Dziś chcemy pogłębić ten temat, a mianowicie zastanowić się nad praktyczną realizacją ujawniania prowizji przez pośredników.

Ujawnianie prowizji – komu? kiedy? i jak?

IDD nakazuje, aby pośrednik ubezpieczeniowy przekazywał klientowi, odpowiednio wcześnie przed zawarciem umowy ubezpieczenia, m. in. informacje o tym, czy w związku z umową ubezpieczenia za swoją pracę otrzymuje honorarium – to znaczy wynagrodzenie płacone bezpośrednio przez klienta; prowizję dowolnego rodzaju – to znaczy wynagrodzenie uwzględnione w kwocie składki ubezpieczenia, jakikolwiek inny rodzaj wynagrodzenia, w tym korzyść ekonomiczną jakiegokolwiek rodzaju oferowaną lub przekazywaną w związku z umową ubezpieczenia, wynagrodzenie stanowiące połączenie którychkolwiek rodzajów wynagrodzenia wskazanych powyżej.

Artykuły powiązane

Czy wychowawca odpowiada za bójkę podopiecznych? Wyrok SN

Sąd Najwyższy w wyroku z 12 czerwca 2024 r. (sygn. akt II CSKP 500/22) orzekł, że placówka szkolno-wychowawcza ponosi od...

CIT. Sąd potwierdza, że uproszczone połączenie spółek jest niekorzystne.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku z 25 czerwca 2024 r. (sygn. akt I SA/Wr 104/24) orzekł, że należy zapłacić podat...

Zatrudnienie na zlecenie wyklucza z karty podatkowej

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 4 lipca 2024 r. (sygn. akt II FSK 1300/21) orzekł, że zawarcie umowy zlecenia z...