- Artykuły
- Akty Prawne
- Orzeczenia
- KNF/UOKIK
- Warto wiedzieć
- Analizy i raporty
- ENG
- IDD
- #BeInObiektywnie
- DE
TU Europa uruchamia własną aplikację mobilną do sprzedaży ubezpieczeń
Cztery ubezpieczenia: podróży, sprzętu, psa i kota oraz kosztów podróży można od 9 czerwca 2021 r. nabyć w mobilnej aplikacji TU Europa - app2U. Rozwiązanie ma wpisać się w coraz bardziej mobilny styl życia Polaków i popandemiczne nawyki konsumentów.
...Aviva odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w I kw. 2021 r.
Grupa Aviva przedstawiła wyniki finansowe po I kw. 2021 r. W tym okresie grupa osiągnęła wysoki wzrost sprzedaży względem 2020 r. Najlepszą dynamikę wzrostu odnotował kanał agencyjny sieci własnej Aviva - aż o 43 proc. r/r.
...Ubezpieczenia Pocztowe wchodzą w kanał online
Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych udostępniło platformę do sprzedaży ubezpieczeń online. Poprzez internet nabyć można ubezpieczenia nieruchomości oraz turystyczne.
...KNF zgodził się na zdalną weryfikację tożsamości klientów przy sprzedaży ubezpieczeń życiowych
Komisja Nadzoru Finansowego pozytywnie rozpatrzyła wniosek ubezpieczycieli życiowych, wyrażając zgodę na stosowanie uproszczonych metod weryfikacji klientów przy sprzedaży polis życiowych. Zgoda jest ważna w okresie trwania pandemii.
...Porówneo i Mondial Assistance otwierają Centrum Pomocy
Internetowa porównywarka ubezpieczeń Porówneo udostępniła klientom nową usługę - Centrum Pomocy. Do współpracy zaproszono Mondial Assistance.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie COLONNADE?
Eksperci Colonnade - Mikołaj Popławski, dyrektor marketingu bezpośredniego i Marek Gurbała, dyrektor działu sprzedaży korporacyjnej opowiedzieli red. beinsured.pl o pracy pośredników ubezpieczeniowych podczas pandemii.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie InterRisk?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. W ostatnim wydaniu tego cyklu udział wziął Daniel Kaliszuk, Członek Zarządu InterRisk TU.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie WARTA?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego na temat pracy pośredników podczas pandemii. Na nasze pytania dot. zdalnej dystrybucji polis odpowiedzi udzielił Dawid Korszeń z Warty.
...Jak Polacy kupują ubezpieczenia?
Polacy wciąż wolą kupować ubezpieczenia w tradycyjny sposób, w placówce lub u agenta – wynika z badania EY „Jak Polacy kupują ubezpieczenia?”. W ten sposób dokonuje zakupu aż 66 proc. ankietowanych.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie PRUDENTIAL?
Na nasze pytania dot. zdalnej dystrybucji polis odpowiedzi udzielił Sławek Bełz Dyrektor Sieci Własnej w Prudential Polska.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie DAS?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. Na nasze pytania dot. zdalnej dystrybucji polis odpowiedziała Aneta Banaśkiewicz z DAS.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie AXA?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego bt. pracy pośredników podczas pandemii. Na pytania, jak radzi sobie ze zdalną dystrybucją polis AXA, odpowiedzi udzielił Konrad Zakrzewski.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie AEGON?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. O tym, jak radzi sobie ze zdalną dystrybucją polis AEGON opowiedział Jan Zimowicz.
...Warta wprowadza eDeklaracja w grupowych ubezpieczeniach na życie
Warta wdrożyła nową aplikację w grupowych ubezpieczeniach na życie – eDeklarację. Nowe rozwiązanie pozwala na zdalne przystąpienie pracownika do ubezpieczenia, bez wypełniania i przesyłania deklaracji w klasycznej wersji papierowej.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie PZU?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. Na nasze pytania odpowiedzi udzieliła Agnieszka Jeż, dyrektor operacyjny projektu mojePZU
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie Vienna Life?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. Na nasze pytania odpowiedział Jarosław Krasowski z Vienna Life TU na Życie S.A.
...Pandemia a sprzedaż ubezpieczeń. Jak radzi sobie UNUM?
Rozpoczęliśmy kolejny cykl mini-wywiadów przeprowadzanych z podmiotami rynku finansowego. Tym razem postanowiliśmy poruszyć temat pracy pośredników podczas pandemii. Na nasze pytania odpowiedziała Renata Stawiczny z Unum Życie TUiR S.A.
...Jak będzie rozwijać się branża ubezpieczeniowa po zakończeniu pandemii?
Branża ubezpieczeniowa, jak większość sektorów gospodarki, ucierpiała w związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2. Należy się jednak spodziewać, że w ciągu najbliższych miesięcy zainteresowanie jej ofertą może wrócić ze zdwojoną siłą.
...Polacy wciąż niechętni do zdalnego zakupu ubezpieczeń, chyba że wspiera ich agent
UNIQA Polska zleciła wykonanie badania dot. postawy Polaków wobec zdalnego zakupu ubezpieczeń. Okazuje się, że pomimo trwającej pandemii z takiej formy zawierania umowy ubezpieczenia korzysta 39 proc. badanych.
...Magdalena Paciejewska odpowiada za obszar direct w Avivie
Z początkiem lutego w Avivie jest nowy dyrektor ds. obszaby direct. Stanowisko to powierzono Magdalenie Paciejewskiej.
...Sollers Consulting wchodzi na francuski rynek
Irina Ovcinicov, konsultantka w firmie Sollers Consulting, przedstawiła w rozmowie z agencją Newseria Biznes plany rozwoju firmy. Spółka zamierza rozpocząć działalność na rynku francuskim.
...KNF wyjaśnia wątpliwości odnośnie realizacji ustawowego obowiązku doskonalenia zawodowego
KNF w ostatnich dniach 2019 r. skierowała do zakładów ubezpieczeń pismo. Przedstawiła w nim swoje stanowisko dotyczące realizacji obowiązku doskonalenia zawodowego, o którym mowa w art. 12 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.
...Sollers Consulting: Branża ubezpieczeniowa musi radykalnie zmienić kanały kontaktu i dystrybucji polis
Eksperci Sollers Consulting wskazują, że branża ubezpieczeń musi przejść proces cyfrowej zmiany, aby utrzymać swoją konkurencyjność. Jak podkreślają, obecne kanały komunikacji z klientami i dystrybucji polis są przestarzałe.
...Cyfryzacja sprzedaży ubezpieczeń jest nieunikniona
Mimo że obecnie polski rynek ubezpieczeniowy charakteryzuje się niskim udziałem directu, to zakłady ubezpieczeń powinny inwestować w rozwój tego kanału, szczególnie platform e-commerce, za sprawą wejścia na rynek młodszych grup klientów.
...RF: ubezpieczyciel nie ma prawa żądać kserokopii dowodu osobistego przy zawieraniu umowy ubezpieczenia
RF przedstawił swoje stanowisko ws. wykonywania kserokopii dowodu osobistego przy zawieraniu umowy ubezpieczenia. Zdaniem RF, nie istnieją podstawy prawne do żądania przez ubezpieczyciela ksero dowodu osobistego od osoby przystępującej do ochrony.
...Aviva wprowadza ubezpieczenie AC na godziny
TERAZ by Aviva to nowa marka ubezpieczyciela, który pod tym logo chce sprzedawać swój najnowszy produkt – ubezpieczenie AC z krótkimi okresami ochrony do 30 dni. Polisę będzie można szybko i intuicyjnie nabyć na pośrednictwem aplikacji mobilnej.
...E-ubezpieczenia są możliwe (cz. II)
O procesie automatyzacji, tworzeniu technologicznych rozwiązań i zmianie paradygmatu funkcjonowania organizacji opowiada w rozmowie z beinsured.pl Maciej Kloze, wiceprezes Grupy Europa.
...Nowy podmiot na rynku porównywarek internetowych
Na polskim rynku internetowych porównywarek ubezpieczeniowych zadebiutowała marka Mubi. Stawia na wygodny i prosty w obsłudze serwis oraz możliwość szybszego porównania ofert ubezpieczenia samochodu.
...13 tys. osób ubezpieczyło się w T-Mobile
Na początku tego roku operator telekomunikacyjny T‑Mobile i MetLife nawiązali współpracę w zakresie dystrybucji ubezpieczeń Ochrona Zdrowia i Ochrona na Wypadek. Po 4 miesiącach spółki podsumowały swoją działalność.
...Ubezpieczyciele chętnie angażują się w cyfryzację
Na łamach Rzeczpospolitej ukazał się artykuł na temat oddziaływania rozwoju internetu mobilnego na sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Obecnie udział sprzedaży direct szacowany jest na poziomie 7-10%.
...LINK4 wprowadza płatności BLIKIEM i składki w ratach
LINK4 umożliwił klientom opłacenie składki ubezpieczeniowej poprzez BLIK. W ramach tej formy płatności mogą też rozłożyć kwotę składki na raty.
...Grupa Europa doceniona za wdrażania cyfrowych kanałów sprzedaży
TU Europa otrzymała tytułu „Finansowej Marki Roku 2019”. Ubezpieczyciel został wyróżniony za rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży, w tym za stworzenie platformy e-commerce, która umożliwia zakup ubezpieczeń w internecie.
...PKO Ubezpieczenia sprzedaje online ubezpieczenie turystyczne
Produkt „Tak Podróżuję” od PKO Ubezpieczenia trafił do sprzedaży w kanale online zakładu ubezpieczeń. Ubezpieczenie można nabyć w kilku prostych krokach poprzez stronę towarzystwa.
...Aviva: na rynku pozostaną tylko podmioty, które inwestują w cyfrowy rozwój
W 2017 r. prezes Grupy Aviva Mark Wilson powiedział, że zarządzana przez niego spółka rozpoczyna proces przekształcania się z firmy ubezpieczeniowej na technologiczną. Polska spółka efektywnie naśladuje brytyjskiego właściciela.
...E-sprzedaż sposobem na rozwój rynku usług assistance
AXA Partners w informacji prasowej prognozuje dalszy wzrost rynku usług assistance. Zdaniem ekspertów, na poprawę dynamiki może wpłynąć rozwój sprzedaży tych produktów online.
...Ubezpieczyciele inwestują w rozwój platform do sprzedaży ubezpieczeń online
Pod koniec lipca br. PZU uruchomiło portal do sprzedaży ubezpieczeń w Internecie. Ta forma sprzedaży polis funkcjonuje także u innych podmiotów, m.in. TU Europa stale rozszerza ofertę produktów dystrybuowanych online.
...Allianz uruchamia strefę NNW do sprzedaży ubezpieczeń dla dziecka
Allianz Polska uruchomił dedykowaną platformę umożliwiającą zakup ubezpieczenia NNW dla dziecka - przez internet i u agenta. W ten sposób rodzice szybko i wygodnie dokonają wyboru pakietu ubezpieczenia dostosowanego do potrzeb i stylu życia swoich dzieci.
...LINK4 przypomina o ubezpieczeniach szkolnych
W związku ze zbliżającym się początkiem roku szkolnego LINK4 przypomina o swojej nowej ofercie produktowej skierowanej do rodziców LINK4 Mama. W pakiecie znajduje się m.in. ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.
...EIOPA opublikowała pierwszy zestaw Q&A w zakresie wdrażania IDD
11 lipca 2018 r. Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) opublikował pierwszy zestaw Q&A zawierający praktyczne wskazówki wdrażania dyrektywy ws. dystrybucji ubezpieczeń.
...TU Europa otwiera się na współpracę z brokerami i rozszerza ofertę o produkty stand alone
Grupa Europa znana jest przede wszystkim z dystrybucji ubezpieczeń w kanałach partnerskich, głównie poprzez banki i programy affinity. Tym razem zakład ubezpieczeń postanowił rozwinąć swoją współpracę z brokerami i instytucjami pożyczkowymi.
...PKO BP kończy prace nad platformą e-commerce do sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych
Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, w wywiadzie udzielonym red. Pulsu Biznesu zapowiedział, że bank chce rozwijać się m.in. w obszarze ubezpieczeń.
...Premiera Apple Pay w Polsce
W tym tygodniu zostanie uruchomiona usługa Apple Pay. Najczęściej powtarzaną datą premiery jest dzień 19 czerwca 2018 r.
...Allianz Polska uruchamia platformę sprzedażową Allianz Online
Allianz Polska uruchomił serwis Allianz Online do sprzedaży ubezpieczeń. Polska jest pierwszym krajem, w którym ubezpieczyciel wdrożył to rozwiązanie sprzedażowe.
...Marat Nevretdinov: platforma sprzedażowa to dopiero początek
Kilka dni temu Grupa Europa uruchomiła sprzedaż ubezpieczeń online, za pośrednictwem strony internetowej ubezpieczyciela. W nowym kanale dystrybucji TU Europy klienci mogą całkowicie zdalnie nabyć ubezpieczenia turystyczne czy ubezpieczenie zdrowotne.
...TU Europa uruchomiła sprzedaż ubezpieczeń online
Grupa Europa wdrożyła system sprzedaży ubezpieczeń online. Ubezpieczyciel uruchomił bezpośrednią dystrybucję ubezpieczeń na swojej stronie internetowej - www.tueuropa.pl. Uruchomieniu nowej usługi towarzyszy zmiana loga wrocławskiego zakładu ubezpieczeń.
...Play Ubezpieczenia otworzył się na klientów biznesowych
Play Ubezpieczenia od 27 marca br. kieruje swą ofertę również do klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Przedsiębiorcy należący do tej grupy będą mogli nabyć dowolne ubezpieczenie indywidualne dostępne w markecie Play.
...BZ WBK i Compensa z ofertą zdalnego zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych
Bank Zachodni WBK umieścił w Google Play i App Store zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej. Zawiera ona usługę mobilnego zakupu ubezpieczenia OC, AC, NNW oraz ASSISTANCE. Ochrony ubezpieczeniowej udziela Compensa.
...Aviva kierunki rozwoju dostrzega w kanale direct i PPK
13 marca 2018 r. w siedzibie Aviva odbyło coroczne spotkanie prezesa zakładu ubezpieczeń Adama Uszpolewicza z dziennikarzami. Prezes spółki przedstawił wyniki finansowe wypracowane w ubiegłym roku i plany rozwoju ubezpieczyciela.
...Ubezpieczenie podróżne od Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden wprowadziło do oferty swój pierwszy produkt majątkowy - ubezpieczenie turystyczne. Dystrybucja odbywa się online, a produkt jest sprzedawany niezależnie od posiadanego ubezpieczenia na życie.
...Cyfryzacja rynku ubezpieczeniowego
Rynek ubezpieczeniowy się zmienia. Coraz więcej osób decyduje się na zakup ubezpieczenia przez Internet. Szacuje się, że do 2020 r. połowa polis będzie kupowana drogą elektroniczną.
...Zgoda na marketing telefoniczny, zgoda na przesyłanie informacji handlowych i zgoda na przetwarzanie danych os. – co je łączy?
W modelach sprzedaży ubezpieczeń na odległość w praktyce ubezpieczyciele, a także i multi-agenci odbierają od klientów zgody na gruncie trzech różnych ustaw.
...Aktualizacja strategii Grupy PZU. #nowePZU to więcej niż ubezpieczenia
Proste produkty, digitalizacja procesów sprzedaży, szeroka oferta wsparcia firm z sektora MSP, ulepszenie taryfikacji i utworzenie jednej bazy wszystkich klientów Grupy stanowią tylko część kluczowych inicjatyw Nowego PZU.
...UNIQA wprowadza zmiany w OC komunikacyjnym i assistance
Ubezpieczyciel zapowiada, że rozszerza assistance komunikacyjne o warianty, które są jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb klientów. Zmianie ulegają także taryfy OC.
...Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger
Allianz po raz kolejny udowadnia, że digitalizacja to nie tylko modne hasło powtarzane na polskim rynku ubezpieczeniowym. Zakład ubezpieczeń od początku miesiąca dystrybuuje ubezpieczenia OC i AC poprzez Chat Bot Messenger.
...Za OC płacimy jak przed rokiem. Czy oznacza to stabilizację cen?
Średnia transakcyjna cena polisy komunikacyjnej OC w październiku obniżyła się do poziomu cen z początku roku. W zeszłym miesiącu za OC trzeba było zapłacić 701 zł, a to tylko ok. 3% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
...PIU próbuje zapobiec kolejnej wojnie cenowej w OC
PIU zwrócił się do Komisji Nadzoru Finansowego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, aby nie dopuściły do ponownej wojny cenowej w polisach ubezpieczania OC samochodów
...II część szkolenia „Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń – Finalna wersja wkrótce – Przygotuj się!” już za nami
29 listopada odbyła się II część cyklu 3 szkoleń pt. „Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń – Finalna wersja wkrótce – Przygotuj się!”. Szkolenie poprowadzili specjaliści z Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI: mec. Piotr Czublun i mec. Julita Nowak.
...Zawiłość procedur oraz gąszcz prawnych artykułów przyczynia się do korzystania z usług kancelarii odszkodowawczych
Kancelarie odszkodowawcze głównie zajmują się uzyskiwaniem odszkodowania z polis OC. Przez to, że czynności są złożone i skomplikowane, poszkodowany nie jest w stanie samodzielnie zająć się sprawą.
...Stabilizacja cen obowiązkowych polis komunikacyjnych
Przez ostatnie półtora roku byliśmy świadkami serii podwyżek, teraz nastało zjawisko, które możemy określić jako spokojna jesień w ubezpieczeniach OC ppm.
...Maleje liczba wydawanych Zielonych Kart
Z danych Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) wynika, że liczba wydawanych w Polsce Zielonych Kart nie przekracza 500 tys. rocznie i przez ostatnie lata utrzymuje się na stałym poziomie.
...Lepsza edukacja finansowa Polaków może przyczynić się do wzrostu ilości ubezpieczeń
- Blisko połowa Polaków ma ubezpieczenie na życie. To wskaźnik, który nie jest tragiczny, ale jest spora przestrzeń do poprawy – komentuje Damian Olko, ekspert firmy Deloitte, w rozmowie z Pierwszym Programem Polskiego Radia.
...Prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń: rynek ma potencjał wzrostu
Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, jest zdania, że Polacy ubezpieczają się mniej chętnie niż mieszkańcy Europy Zachodniej.
...Bezpieczna i spokojna jazda może się opłacać
Systemy telematyczne to stosowana w wielu krajach Europy zachodniej technologia umożliwiająca obserwację pojazdu, dzięki modułowi GPS. W Polsce rozwiązanie to wykorzystywane jest na razie przez dwa towarzystwa ubezpieczeń.
...Pieniądze to nie wszystko, liczy się też human relations
Dbanie o komfort pracy i pracownika to obecnie wizytówka nowocześnie zarządzanych firm. Działy HR i PR wyszukują coraz ciekawsze i oryginalne benefity.
...Marcin Tarczyński: podwyżka cen OC wynika ze zwiększenia praw dla poszkodowanych
Większość składek de facto przeznaczana jest na świadczenia dla osób poszkodowanych w wypadkach. Stąd też wynika zależność między prawami poszkodowanych a wysokością OC, wyjaśniał Marcin Tarczyński.
...Jaki jest efekt skupowania szkód przez wyspecjalizowane firmy? Zakłady ubezpieczeń są coraz częściej pozywane
W 2015 r. odnotowano 47 tys. pozwów przeciwko zakładom ws. odszkodowań z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Rok później ich liczba wzrosła do 62 tys. Według szacunków ekspertów w bieżącym roku podobnych pozwów będzie aż 71 tys.
...Polacy chcą inwestować na własnych zasadach ale przy wsparciu eksperta
Korzystając z aplikacji mobilnej lub online można również kupić ubezpieczenie w podróży czy OC ppm. Trudniej jednak zrealizować transakcję poprzez internet lub telefon, gdy produkt, ale też sama transakcja jest skomplikowana.
...Aviva rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń przez Messengera
Aviva dołączyła do grona ubezpieczycieli sprzedających ubezpieczenia poprzez aplikację Messenger. Jak podkreślił ubezpieczyciel, nowy kanał sprzedaży ma pomóc spółce w dotarciu z ofertą ubezpieczeń turystycznych do młodych osób.
...Piotr Czublun prelegentem podczas Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń 2017
W dniach 4-5 października br. odbędzie się kolejna edycja Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń. W ramach wydarzenia odbędzie się X Insurance Forum. Do grona prelegentów Forum dołączył mec. Piotr Czublun.
...Dziś w Sejmie I czytanie projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
W porządku obrad najbliższego 47. posiedzenia Sejmu RP uwzględniono pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (druk nr 1781).
...Projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń skierowany do I czytania
Rozpoczął się proces legislacyjny w Sejmie trzech projektów ustaw mających wpływ na sektor ubezpieczeń. W dniu 30 sierpnia br. skierowano do I czytania na posiedzeniu Sejmu rządowy projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.
...PKO BP i BZ WBK rozważają dystrybucję ubezpieczeń turystycznych przez bankomaty
Banki PKO PB i BZ WBK rozważają dystrybucję ubezpieczeń w swoich sieciach bankomatów. Od tygodnia w 6 tys. bankomatów należących do sieci Euronet można kupić polisę turystyczną od TU Europa.
...TU Europa rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w bankomatach Euronetu
6 tys. bankomatów Euronetu zostanie wyposażone w dodatkową usługę zakupu ubezpieczenia turystycznego od TU Europa. Bankomaty umożliwiające realizację tej usługi będą zlokalizowane na lotniskach, dworcach kolejowych i przejściach granicznych.
...Ubezpieczenie turystyczne od TU Europa dostępne w aplikacji SkyCash
Towarzystwo ubezpieczeń Europa rozszerza swoją sieć kanałów dystrybucji. Ubezpieczyciel będzie sprzedawał polisy turystyczne poprzez aplikację SkyCash.
...Nationale-Nederlanden ubezpieczy klientów ING Banku Śląskiego od ryzyka zachorowania na nowotwór
Nationale-Nederlanden przygotował polisę na ryzyko zachorowania na nowotwór. Produkt będzie dystrybuowany klientom ING Banku Śląskiego. Ubezpieczenie będzie można kupić online w serwisie bankowości elektronicznej Moje ING.
...Jarosław Parkot: zarabiamy na ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Jarosław Parkot, prezes Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta, udzielił wywiadu redakcji Rzeczpospolita. W rozmowie odniósł się do nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, kary nałożonej na spółkę przez KNF i działalności ubezpieczyciela.
...Allianz z sukcesem realizuje strategię
Od 2015 r. Allianz Polska realizuje obraną strategię. Celem ubezpieczyciela jest dołączenie do czołówki największych trzech zakładów ubezpieczeń w Polsce. Na ten rok spółka założyła zwiększenie udziału na rynku poprzez digitalizację procesów.
...Allianz będzie sprzedawał ubezpieczenia komunikacyjne przez Facebooka
Allianz planuje poszerzenie oferty produktów ubezpieczeniowych sprzedawanych poprzez Facebooka. Oprócz polis turystycznych użytkownicy aplikacji Messenger będą mogli nabyć ubezpieczenie komunikacyjne.
...LINK4 zwiększa sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych
Spółka LINK4 w ostatnim czasie odnotowuje zwiększony wolumen sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Jak wskazuje gazeta, wieloletnie działania reklamowe ubezpieczyciela w końcu przynoszą efekty.
...Kanał direct ma szansę rozwoju. Klienci szukają tańszych ubezpieczeń OC komunikacyjnych
W związku z wysokimi podwyżkami ubezpieczeń OC komunikacyjnych wiele osób zaczyna szukać tańszych produktów poprzez porównywarki ubezpieczeń lub zakup polisy bezpośrednio u ubezpieczyciela.
...Nowa platforma sprzedaży ubezpieczeń online od Axa i Prudential
Portal Money.pl wraz z towarzystwami ubezpieczeń AXA oraz Prudential przygotowało serwis online swiadomy-wybor.com, zawierający ofertę ubezpieczeń dla różnych grup: dzieci i młodzieży, studentów, dorosłych oraz ubezpieczenia podróżne.
...Podmioty rynku ubezpieczeniowego: LINK4
LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna działa na polskim rynku od stycznia 2003 r. Jest to pierwszy w Polsce ubezpieczyciel oferujący kierowcom ubezpieczenia komunikacyjne typu direct, czyli ubezpieczenia przez telefon lub internet.
...Co dalej ze sprzedażą ubezpieczeń?
Ostatnie zmiany w prawie powodują, że coraz więcej osób zaangażowanych w proces sprzedaży ubezpieczeń zadaje sobie pytanie, w jaki sposób ukształtować model dystrybucji, aby był on zgodny z prawem.
...NOWA USTAWA – zawiadomienia i oświadczenia składane agentowi
Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. 2015 poz. 1844), wprowadziła dość istotne zmiany co do skutków przekazywania przez klienta zawiadomień i oświadczeń agentowi ubezpieczeniowemu.
...Ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Komentarz
Mamy przyjemność poinformować Państwa, że nakładem wydawnictwa Beck został wydany Komentarz do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjne, którego autorami są prawnicy z Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI.
...Zgody i oświadczenia, o jakie warto zadbać nawiązując współpracę z nowym klientem (zgoda antyspamowa)
Legalne przesłanie oferty lub innego materiału promocyjnego wymaga spełnienia warunków wynikających m.in. z ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
...Zgody i oświadczenia, o jakie warto zadbać, nawiązując współpracę z nowym klientem (art. 172 Prawa telekomunikacyjnego)
Pierwszą ze zgód, na jaką chcemy zwrócić Państwa uwagę, jest zgoda wynikająca z art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
...PZU chce łączyć ubezpieczenia i bankowość
W rozmowie z agencją informacyjną Newseria Przemysław Dąbrowski – inwestor i członek zarządu grupy PZU przedstawił plany spółki na najbliższy okres.
...Nowa ustawa i niezauważona zmiana w Kodeksie cywilnym
Niewiele uwagi poświęca się zmianom, jakie nowa ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej wprowadza do już obowiązujących przepisów prawa. Jedną z takich zmian jest modyfikacja art. 814 § 4 Kodeksu cywilnego.
...Wyniki rynku direct w 2013 r.
W 2013 r. zakłady ubezpieczeń wystawiły łącznie 5,18 mln polis w systemie direct. Składka zebrana z tych umów po czterech kwartałach 2013 roku wyniosła 1,175 mld zł i była niższa rok do roku o 1,2 proc.
...Call centre: wymogi prawne
Call centre może pełnić różnorodne funkcje w zakładzie ubezpieczeń. Począwszy od funkcji typowo informacyjnej, poprzez narzędzie wspierania sprzedaży i marketingu, a skończywszy na centrum likwidacji szkód.
...Nieuczciwe praktyki rynkowe
Przedsiębiorcy nie mogą wobec konsumentów stosować nieuczciwych praktyk rynkowych. Ciężar dowodu, że dana praktyka rynkowa nie stanowi nieuczciwej praktyki wprowadzającej w błąd, spoczywa na przedsiębiorcy.
...Rynek direct po I kw. 2014 r.
Polacy kupili za pomocą internetu lub telefonu 1,69 mln polis w I kw. 2014 r., o niemal 3,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zebrana składka brutto w tym samym czasie wyniosła 258 mln zł (- 8,4 proc.).
...Obwieszczenie ws. ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 11 września 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń
...Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 stycznia 2014 r.
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 stycznia 2014 r. w sprawie wpłat na pokrycie kosztów działalności Rzecznika Ubezpieczonych i jego Biura ( Dz.U. 2014 poz. 153)
...Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
Ustawa określa obowiązki przedsiębiorców związane z zawieraniem umów z konsumentami poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość, w tym zasady szczególne w zakresie umów zawieranych na odległość
...Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej
Ustawa określa warunki wykonywania działalności w zakresie ubezpieczeń osobowych i ubezpieczeń majątkowych oraz działalności reasekuracyjnej oraz zasady wykonywania zawodu aktuariusza
...Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 lipca 2012 r.
Rozporządzenie Ministra Finanasów z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie rodzaju i zakresu dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego (Dz.U. 2012 poz. 838)
...Przełomowy wyrok dla działalności call center
Zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne nie jest zabronione wykonywanie połączeń na losowo wybrane numery abonentów bez ich uprzedniej zgody w celu odebrania od nich zgody na przedstawienie oferty marketingowej.
...WSA: oferowanie usługi ubezpieczenia przez podmiot trzeci nie jest marketingiem własnym, w związku z czym wymaga zgody klienta
Oferowanie usługi ubezpieczenia przez podmiot trzeci nie może zostać uznane za jego usprawiedliwiony cel przetwarzania danych osobowych.
...Decyzja GIODO z dnia 15 lutego 2010 r. w sprawie DIS/DEC – 164/6413/10
Stosownie do art. 18 ust. 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną usługodawca może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną...
...Przesłanki legalizujące przetwarzanie danych osobowych
Katalog tych przesłanek legalizujących przetwarzanie danych osobowych jest zamknięty. Każda z nich ma charakter autonomiczny i niezależny. Oznacza to, iż przesłanki te co do zasady są równoprawne...
...Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
Przed rozpoczęciem świadczenia usług drogą elektroniczną usługodawca zobowiązany jest do sporządzenia regulaminu, na podstawie którego świadczone będą usługi i który powinien udostępnić usługobiorcom.
...Kolejna decyzja UOKiK ws. zgody na telemarketing
Prezes UOKiK wydał kolejną decyzję o nałożeniu kary pieniężnej na przedsiębiorcę, który w swojej praktyce wykonywał połączenia telefoniczne do konsumentów dla celów marketingu bezpośredniego pomimo niedysponowania zgodą tych osób na ww. działania.
...Operator telekomunikacyjny naruszył zbiorowe interesy konsumentów, kontaktując się z klientami bez uzyskania ich zgody
UOKiK uznał za naruszające zbiorowe interesy konsumentów praktyki operatora telekomunikacyjnego, polegające na wykonywaniu połączeń telefonicznych do konsumentów niebędących abonentami operatora w celu marketingu bezpośredniego, bez uzyskania zgody.
...UOKiK nałożył karę za marketing bezpośredni bez wyraźniej zgody klienta
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję nakładającą na spółkę sankcję finansową za kontaktowanie się z konsumentami w celach marketingu bezpośredniego bez wyraźnej zgody klienta.
...UOKiK przypomina o platformie ODR
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśnia, jakie obowiązki mają e-sprzedawcy towarów i usług w związku z funkcjonowaniem platformy ODR oraz jakie korzyści mogą czerpać klienci z tej formy zgłaszania skarg.
...Sprzedaż bezpośrednia zagrożona
Prezes UOKiK we wrześniu br. wszczął postępowanie przeciwko Netii. Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynikało, że operator dzwonił z ofertą do osób, od których nie miał wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny.
...Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (Rekomendacja 17)
Zakład powinien podejmować odpowiednie działania, aby zapewnić, że kanały dystrybucji właściwie funkcjonują i gwarantują efektywność systemu zarządzania produktem.
...Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem (Rekomendacja 14)
Zakład powinien dokonać wyboru właściwych kanałów dystrybucji produktów i zapewnić ich właściwe funkcjonowanie.
...KNF opracował kolejne projekty wytycznych dla sektora ubezpieczeniowego
Komisja Nadzoru Finansowego opracowała dwa projekty nowych wytycznych dla sektora ubezpieczeniowego tj. „Wytycznych dotyczących systemu zarządzania produktem” oraz „Wytycznych dotyczących badania adekwatności produktu”.
...Wytyczne dla zakładów ubezpieczeń i reasekuracji dotyczące reasekuracji biernej/retrocesji
Na posiedzeniu w dniu 30 czerwca 2014 r. Komisja Nadzoru Finansowego wydała „Wytyczne dla zakładów ubezpieczeń i reasekuracji dotyczące reasekuracji biernej/retrocesji”.
...Projekt Wytycznych KNF dotyczący zarządzania obszarami technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego
Projekt opracowanych przez KNF w kwietniu 2014 r. Wytycznych dotyczących zarządzania obszarami technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego w zakładach ubezpieczeń i zakładach reasekuracji.
...Pismo KNF do Prezesa Zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń w sprawie udostępniania wzorców umownych w postaci elektronicznej
Urząd Komisji dokonał analizy praktyki stosowania przez instytucje finansowe przepisów 384 § 1 kodeksu cywilnego oraz 384 (1) kodeksu cywilnego w odniesieniu do umów zawieranych z konsumentami.
...UKE ukarał spółkę za nawiązywanie kontaktu telefonicznego z przedsiębiorcami
Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył 80 tys. zł kary. UKE uznał, że praktyki spółki polegające na wykonywaniu niechcianych telefonów do przedsiębiorców wpływały na dezorganizację pracy.
...Zostały wznowione prace nad unijnym rozporządzaniem dot. telemarketingu
Rada Unii Europejskiej wznowiła prace nad projektem rozporządzenia o ochronie prywatności (e-Privacy). Ostatnia wersja projektu zakłada, że połączenia od telemarketerów będą posiadały specjalny prefiks.
...Zapytanie do Prezesa Rady Ministrów w sprawie telemarketingu bez zgody abonenta
Do Prezesa Rady Ministrów w dniu 6 sierpnia 2018 roku wpłynęło zapytanie nr 7877 autorstwa Mirosławy Nykiel. Dotyczy ona praktyki telemarketingu bez zgody abonenta.
...Składki ubezpieczeniowe w grupie najbardziej popularnych abonamentów
Jak wynika z raportu "Subskrypcje PL" fundacji Digital Poland i firmy Straal, Polacy średnio mają 3,9 abonamentów online. Wśród najpopularniejszych występują składki ubezpieczeniowe. W ten sposób opłaca je prawie połowa badanych (48 proc.).
...BZ WBK-Aviva rozwija sprzedaż ubezpieczeń niepowiązanych z ofertą kredytową
Grupa BZ WBK-Aviva opublikowała wyniki finansowe po I półroczu 2018 r. Łączny wynik finansowy spółek osiągnął poziom 58,6 mln zł; wobec 60,2 mln zł na koniec czerwca 2017 r.
...Comarch zbadał europejski sektor ubezpieczeniowy pod kątem zastosowania mobilnych technologii
Comarch przebadał zakłady ubezpieczeń działające na naszym kontynencie. Firma chciała sprawdzić, jak i w jakim stopniu ubezpieczyciele korzystają z mobilnych technologii, bądź jakie planują ich zastosowanie w przyszłości.
...PZU, Uniqa, Warta z najwyższą jakością obsługi w zdalnych kanałach kontaktu
Eksperci z portalu MojeBankowanie.pl w ramach 3. edycji rankingu Instytucja roku 2017 zbadali jakość obsługi w zdalnych kanałach kontaktu. W badaniu brano pod uwagę trzy kategorie: dostępne formy kontaktu, kontakt telefoniczny oraz inne kanały kontaktu.
...Ubezpieczyciele muszą popracować nad jakością obsługi w zdalnych kanałach kontaktu
Mojebankowanie.pl opublikowało wyniki 3. edycji badania „Instytucja roku”. Eksperci serwisu w lipcu i sierpniu br. zbadali jakość obsługi w zdalnych kanałach kontaktu. Sprawdzono 69 instytucji, w tym 42 zakłady ubezpieczeń.
...Raport: „ZGODY I OŚWIADCZENIA”
Proponujemy przyjrzeć się zgodom i oświadczeniom, o jakie warto zadbać na początku współpracy z każdym klientem (dla potrzeb tego i kolejnych opracowań przyjmujemy, że klientem jest osoba fizyczna).
...Personalizacja obsługi klientów: deklaracje a praktyka
Z badań „Przedsiębiorstwo w epoce personalizacji: gotowi na wszystko” wynika, że 84 proc. uważa, że obecnie klienci oczekują spersonalizowanej obsługi. W przypadku 70 proc. firm takie zapotrzebowanie zgłaszają sami pracownicy.
...Młodzi kierowcy skazani na wysokie OC
Multiagencja CUK Ubezpieczenia w przygotowanej przez siebie analizie podkreśla, iż młodzi kierowcy nie mają szans na zniżki przy opłacaniu składek OC. Kierowca z rocznym stażem musi zapłacić najwyższe składki ubezpieczeniowe.
...Raport KPMG: „Jeden klik do ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe? Oczekiwania i zachowania konsumentów..."
Jak wynika z raportu, tylko 12 % respondentów korzysta z indywidualnego konta klienta u swojego ubezpieczyciela, natomiast połowa badanych wskazała, że takie rozwiązanie byłoby dla nich bardzo przydatne.
...VIG starts innovative insurance model in Poland
The Vienna Insurance Group is now starting a new pilot project and will introduce a motor insurance offer with fully digital distribution and claims settlement on the Polish market by the end of year 2020.
...TU Europa will launch new application
The insurer TU Europa will launch on the Polish insurance market a new mobile application to buy insurance in the model “pay as you use”. Read more on beinsured.pl/eng.
...UOKiK imposed penalty for telemarketing
The Office of Competition and Consumer Protection has imposed a fine on the Arstele telemarketing company.
...AXA develops its sale process
AXA has presented its plans of sales development. The insurer wants to carry out a digital revolution. The company is going to launch an omnichannel solution in the process of insurance sales and open an e-commerce platform. Read more on beinsured.pl/eng.
...UOKIK issued decision about direct marketing without consent from clients
The telecommunications operator had used practices against telecommunications law. The company called clients to offer a contract, even though it did not have their consent to be contacted for direct marketing purposes.
...Aviva insures vehicles for short periods
Aviva has launched a new motor product. The insurer has started to sell car insurance by smartphone. Clients can buy insurance protection from 3 hours to 30 days, e.g. before a holiday trip or a short lease. Read more on beinsured.pl/eng.
...UOKiK: Enterprises must have consent from customers before the contact them
UOKiK has imposed a fine on the company specialized in direct marketing. According to the Office, it has invited customers for trade shows without their consent to contact.
...Direct marketing - UOKiK proceeding
The Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK) has initiated proceedings against ACS Medica. Read more on beinsured.pl/eng.
...UNIQA develops its direct channel
UNIQA develops insurance sale by direct channels. During the last 12 months the insurer has launched application for three insurance products: travel, property and motor (since November). Read more on beinsured.pl/eng.
...The Europa Group offers new products
The Europa Group develops insurance sales in the e-commerce channel. The insurer has launched a new website. Read more on beinsured.pl/eng.
...Sławomir Bełz became agency sales manager in Prudential Poland
Sławomir Bełz became agency sales manager in Prudential in Poland. He has performed his new duties since 1 June 2018. Read more on beinsured.pl/eng.
...Comarch Insurance Agent Essentials launched at AXA Luxembourg
Comarch Insurance Agents Essentials, a system dedicated for insurance agents, brokers and bank partners, has gone live at AXA Luxembourg. Read more on beinsured.pl/eng.
...PZU sales life insurance on the internet
PZU has started to distribute a new life insurance policy on its online platform. Read more on beinsured.pl/eng.
...Play Insurance develops new products
The new brand has been on the Polish insurance market since 12 December 2017. Play Insurance is a mobile app, enabling customers to sign an insurance contract within a minute. Read more on beinsured.pl/eng.
...TIA Technology acquires emerging InsurTech company goBundl
Combined with TIA’s core insurance platform, goBundl’s innovative self-service frontend empowers insurers to build a smart, fluid digital customer journey. Read more on beinsured.pl/eng.
...Play Insurance is available on AppStore
Play Insurance has launched a mobile app for Apple users. The application can be downloaded from the on AppStore.
...The New PZU - More Than Insurance
On 9 January 2018 the top Polish insurer PZU presented its Updated Strategy and Implementation Plan for 2017-2020. The values of New PZU are focusing on consumer needs and digitalization.
...Direct sale is threatened
The President of the UOKiK initiated proceedings against Netia. The Office concluded that Netia may have been presenting its offer to persons who had not expressed their consent for these purposes.
...Aviva sells insurance by Messenger
Aviva has started selling insurance by Messenger – the Facebook’s application. According to the insurer, the new distribution channel will be an opportunity to bring travel insurance to young people and clients who buy policies by the internet.
...Warta Mobile – clients estimate damage to property by themselves
The application Warta Mobile to manage claim settlement by smartphone was extended by a new function. Thanks to the first mobile assistant on the Polish market clients can estimate the amount of compensation and receive it the same day.
...UOKiK: Sharing recordings of telephone sales conversations with consumers
UOKiK has checked if telecommunications operators provide consumers with recordings of telephone sales conversations. Most undertakings use pro-consumer rules. Some of them have done that even prior to UOKiK’s request, others have changed their actions.
...Mystery client
On 23rd June, 2016, the President of the Office for Competition and Consumer Protection and the Chairman of the Polish Financial Supervision Authority concluded an annex to the Agreement of 2007 expanding the cooperation between the two institutions.
...Distance selling – general remarks
Distant selling of financial services (insurance contracts being a financial service) is regulated by the Act on consumer rights.
...Kto ma przeprowadzić analizę potrzeb po wejściu w życie nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń – zakład ubezpieczeń czy agent?
Zgodnie z przepisem art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, obowiązek przeprowadzenia analizy wymagań i potrzeb klienta ciąży na dystrybutorze ubezpieczeń, którym jest zarówno zakład ubezpieczeń, jak też agent.
...#BeInObiektywnie: Jakie są konsekwencje decyzji Prezesa UOKiK dot. telemarketingu?
13 września Prezes UOKiK wydał kolejną decyzję o nałożeniu kary pieniężnej na przedsiębiorcę, który wykonywał połączenia telefoniczne do klientów w celu marketingu bezpośredniego bez uzyskania ich uprzedniej zgody. Jakie są konsekwencje tej decyzji?
...Die polnische Finanzaufsichtsbehörde zu den Folgen der Nichterfüllung der Ausbildungspflicht durch Versicherungsvertreiber
Am 23. Juni 2020 wurde die Mitteilung der polnischen Finanzaufsichtsbehörde über die Folgen der Nichterfüllung der Verpflichtung zur Verbesserung der fachlichen Qualifikation veröffentlicht.
...