bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Financial Ombudsman: in 2017 clients lodged more complaints on insurance entities

Financial Ombudsman: in 2017 clients lodged more complaints on insurance entities

Dodano: 2018-04-17

In 2017 clients lodged 367,916 complaints on insurance sector entities. 25% of them were considered in accordance with the client’s demand.

In 2017 clients submitted 14,356 motions concerning insurance activity. Most of them entail    infringements in the motor insurance sector (35%). Clients complained about refusal to award compensation, or part such, or underestimating the amount of compensation.

The Financial Ombudsman Bureau advised 13,216 times by telephone. The insured parties submitted complaints about motor insurance, especially the claims settlement process.  

As the Financial Ombudsman’s report stated, the number of motions to start the ADR (alternative dispute resolution) process increased. Last year 2,251 of these motions were submitted to the Financial Ombudsman Bureau relating to insurers’ activity. In 2016 there were 1,930. Most of them (44%) entailed life insurance and about 30% motor insurance. 

According to the report, disputes between insurers and their clients arose due to lack of understanding insurance agreements and the scope of risk protection and the amounts of estimated compensation by insurers.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...