bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Ergo Hestia z czatbotem dla swoich klientów

Ergo Hestia z czatbotem dla swoich klientów

Dodano: 2021-11-02

Ergo Hestia udostępniła dla swoich klientów czatbota. Za jego pomocą można szybko i sprawnie uzyskać informacje na temat swojej polisy, oferty ubezpieczenia czy szkody.

Uruchomiony czatbot można znaleźć na stronie Ergo Hestia. Powinien on służyć pomocą zarówno klientom potencjalnym, poszukującym informacji o ofercie ubezpieczyciela, jak również i klientom obecnym, którzy chcą załatwić sprawy związane z posiadaną polisą lub z likwidacją szkody.

− Rozwiązanie, choć nowe, cieszy się dużym i wciąż rosnącym zainteresowaniem. Obecnie jest to 3,5 tys. zainicjowanych rozmów dziennie – mówi Małgorzata Warczak, analityk biznesowo-systemowy IT w Ergo Hestii. − Po otwarciu okienka czatu klienci mogą wskazać, czy kontaktują się w sprawie obsługi polisy lub szkody, poszukują kontaktu do agenta czy chcą się dowiedzieć czegoś na temat oferty ubezpieczyciela. Zrobią to, klikając w odpowiedni przycisk. Również za pomocą przycisków będą mogli np. doprecyzowywać swoje oczekiwania względem poszukiwanego produktu.

− Model jest tak skonstruowany, żeby klient znakomitą część rozmowy mógł przejść bez pisania. A kiedy np. dotrze do oferty, której poszukiwał, w najbardziej dogodnym dla niego wariancie, dostanie dodatkowo możliwość pobrania PDF-a z jej skrótowym opisem. Dokument może zachować albo np. przekazać swojemu agentowi, który dzięki temu od razu będzie wiedział, czego klient szukał – tłumaczy ekspertka. − A jeśli klient nie ma swojego agenta, również czatbot pomoże mu wyszukać odpowiednią osobę. Użytkownik zostanie poproszony o podanie kodu pocztowego, a narzędzie wyświetli mu na mapie najbliższe placówki pośredników.

Ważnym obszarem obsługiwanym przez czatbota są zapytania obecnych klientów dotyczące ich umów. Za pomocą czatbotu klienci otrzymają informacje związane ze statusem polisy: czy jest nadpłata, czy niedopłata, czy polisa jest jeszcze aktywna, jakie ryzyka obejmuje. Następnym i najczęściej poruszanym tematem do rozmów z czatbotem jest likwidacja szkody. Po wpisaniu numeru szkody klient otrzyma informacje jaki jest jej status, a także uzyska dane kontaktowe do opiekuna szkody.

Kolejnym dużym obszarem są sprawy obsługowe, które również załatwi czatbot: jak anulować polisę, jak złożyć wypowiedzenie, jak rozliczyć sprzedaż pojazdu, czy gdzie przesłać dokument złomowania. Na wszystkie te pytania klienci Ergo Hestia będą mogli dostać odpowiedzi w trybie natychmiastowym, nie szukając ich na stronie i bez oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii. 

Artykuły powiązane

Czy pracodawcy muszą usuwać CV kandydatów od razu po rekrutacji? Wyrok NSA

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 20 lutego 2024 r. (sygn. akt III OSK 2700/22) orzekł, że pracodawcy mogą pr...

Sąd cywilny jest związany decyzją KNF

Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 marca 2024 r. (sygn. akt II CSKP 1915/22) orzekł, że sąd powszechny nie ma prawa inge...

Europa, a sztuczna inteligencja

W obronie własnego języka Portale informacyjne donoszą, że kraje od Hiszpanii po Rumunię stawiają c...