W dniu 16 maja 2000 r. Parlament Europejski i Rada przyjęły dyrektywę nr 2000/26/WE. Celem dyrektywy było zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych oraz zmiana dyrektyw Rady nr 73/239/EWG i 88/357/EWG. Dyrektywa ta jest zwana czwartą dyrektywą w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych. Dyrektywa została uchylona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2009/103/WE.
Artykuły powiązane
CIT. Sąd potwierdza, że uproszczone połączenie spółek jest niekorzystne.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku z 25 czerwca 2024 r. (sygn. akt I SA/Wr 104/24) orzekł, że należy zapłacić podat...
Zatrudnienie na zlecenie wyklucza z karty podatkowej
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 4 lipca 2024 r. (sygn. akt II FSK 1300/21) orzekł, że zawarcie umowy zlecenia z...
Nowa era ochrony – DFG zwiększa bezpieczeństwo zakupu mieszkań i domów od deweloperów
Zakup mieszkania lub domu na podstawie umowy deweloperskiej zawartej po 2 lipca 2024 roku będzie objęty ochroną De...