In September, the President of the Office of Competition and Consumer Protection initiated proceedings against Netia. Based on both consumer complaints and the analysis of sales calls, the Office concluded that Netia may have been presenting its offer by telephone to persons who had not expressed their consent for being contacted for these purposes, with the company using databases obtained from third parties in order to reach potential customers. In many cases, the company makes an attempt to persuade the consumer to grant their consent during the initial sales call.
Artykuły powiązane

Brak nadzoru przy modernizacji strony doprowadził do wycieku danych
Spółka Panek SA nie wdrożyła skutecznych środków technicznych i organizacyjnych mających na celu zabezpieczenie przetw...

NSA: Fiskus ma więcej czasu na ściąganie zaległych podatków
Organy skarbowe wygrały spór dotyczący przedawnienia zobowiązań podatkowych.
Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale z...

Odmowa rozłożenia składek na raty przez ZUS a możliwość odwołania do sądu – uchwała Sądu Najwyższego
Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 10 grudnia 2024 r. (sygn. akt III UZP 3/24) uznał, że odmowa rozłożenia składek na raty p...