bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Call centre: wymogi prawne

Call centre: wymogi prawne

Dodano: 2014-08-19

Call centre może pełnić różnorodne funkcje w zakładzie ubezpieczeń. Począwszy od funkcji typowo informacyjnej, poprzez narzędzie wspierania sprzedaży i marketingu, a skończywszy na centrum likwidacji szkód.

Wykorzystywanie wewnętrznego call centre jako narzędzia pozwalającego na efektywną sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, nie nakłada na zakład ubezpieczeń szczególnych wymogów regulacyjnych. Ubezpieczyciel jest uprawniony do samodzielnego oferowania własnych produktów, bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych wymogów, wynikających z prawa ubezpieczeniowego. Inne przepisy, na jakie w tym przypadku należy zwrócić uwagę, to wspomniana wcześniej ustawa o ochronie danych osobowych oraz ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Pliki do pobrania

outsourcing_call_centre_wymogi_prawne_miesiecznik_ubezpieczeniowy_2010_pcz.pdf

Artykuły powiązane

Nowe Rekomendacje KNF dla zakładów ubezpieczeń dotyczące oceny odpowiedniości ubezpieczenia na życie z elementem inwestycyjnym

W dniu 15 września 2023 r. Komisja Nadzoru Finansowego przyjęła jednogłośnie Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyc...

Nowe zagadnienia na egzaminie dla kandydatów na agentów ubezpieczeniowych

W związku z wprowadzeniem do polskiego porządku prawnego Ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o ogólnoeuropejskim in...

Kolejny ubezpieczyciel ukarany przez KNF

W dniu 13 września 2023 r. Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała informację o nałożeniu kary na spółkę Link4 Towarzy...