bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger

Allianz sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne poprzez Chat Bot Messenger

Dodano: 2017-12-06

Allianz po raz kolejny udowadnia, że digitalizacja to nie tylko modne hasło powtarzane na polskim rynku ubezpieczeniowym. Zakład ubezpieczeń od początku miesiąca dystrybuuje ubezpieczenia OC i AC poprzez Chat Bot Messenger.

Allianz udostępnił klientom dwie drogi zakupu polisy poprzez Messengera. Mogą oni sami rozpocząć rozmowę z agentem za pośrednictwem komunikatora lub zostaną skierowani do aplikacji po zeskanowaniu QR kodu ze specjalnych plakatów i ulotek zakładu ubezpieczeń. Następnie klienci są proszeni o zeskanowanie kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego i udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, m.in. czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, o przebieg pojazdu oraz planowany okres ochrony. W celu dokończenia transakcji klienci muszą udać się do najbliższej placówki ubezpieczyciela, gdzie kieruje ich Bot po uzyskaniu informacji o aktualnej lokalizacji klienta. Ewentualnie klienci mogą sami wybrać numer swego agenta, z którym dokończą proces zakupu ubezpieczenia.

Digitalizacja jest częścią strategii Allianz, zarówno na poziomie globalnym jak i na polskim rynku. Wykorzystanie potencjału Facebooka stanowi jeden z jej elementów. – Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu jeszcze bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – tłumaczy Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta w Allianz. Jak dodaje, rozwiązanie to pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych przez Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki.

Do tej pory klienci mogli w ten sposób jedynie sprawdzić ofertę ubezpieczeń turystycznych. Cały proces sprzedaży polisy turystycznej odbywa się na Messengerze poza dokonaniem płatności, co jest wymagane ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.

Artykuły powiązane

UODO: Numer PESEL nie powinien widnieć w certyfikacie podpisu elektronicznego

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) zwrócił się do Ministra Cyfryzacji z wnioskiem o zmianę przepisów dotyc...

Blokada strony internetowej przez ABW bezpodstawna – NSA ostatecznie rozstrzyga

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w wyroku z 26 września 2024 roku (sygn. akt II GSK 2046/23) uznał, że Agencja Bez...

Meta ukarana 91 mln euro za naruszenie RODO.

Irlandzki organ ochrony danych (DPC) nałożył na Metę karę w wysokości 91 milionów euro za naruszenie przepisów RODO zwią...