bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Wpływ pandemii COVID-19 na wzrost świadomości konsumentów w zakresie korzystania z ubezpieczeń turystycznych

Wpływ pandemii COVID-19 na wzrost świadomości konsumentów w zakresie korzystania z ubezpieczeń turystycznych

Dodano: 2022-01-26

W dniu 24 stycznia 2022 r. EIOPA opublikował raport na temat trendów konsumenckich w 2021 r. W raporcie zaobserwowano wpływ pandemii COVID-19 na wzrost świadomości konsumentów w zakresie korzystania z ubezpieczeń turystycznych.

Wybuch pandemii COVID-19 zwrócił uwagę rynku ubezpieczeniowego na problemy, z którymi mierzą się konsumenci w odniesieniu do produktów ubezpieczenia podróżnego i zapewnianej przez nie ochrony. EIOPA w styczniu 2021 r. przeprowadził badanie konsumenckie w celu oceny wpływu pandemii COVID-19 na popyt konsumentów na produkty ubezpieczenia podróżnego oraz czy proces podejmowania decyzji przez konsumentów przy zakupie i korzystaniu z ubezpieczenia podróżnego uległ zmianie.

Wnioski z badania pokazują, że:

  • kryzysy, takie jak pandemia COVID-19, zmieniają zachowania konsumentów dotyczące ubezpieczeń turystycznych, zwiększając ich skłonność do zakupu. Konsumenci są skłonni zwiększyć zakres ochrony w przypadku pandemii COVID-19 i zdarzeń powiązanych,
  • COVID-19 jest bardzo widoczny w umysłach konsumentów i wpływa na ich sposób myślenia. W trakcie wykonywania różnych zadań i działań w ramach badania okazało się, że pandemia COVID-19 zajmuje centralne miejsce w sposobie myślenia konsumentów,
  • pandemia COVID-19 ma wpływ na postrzeganie ryzyka przez konsumentów, a ekspozycja na COVID-19 skłania podróżnych do preferowania większego nacisku na pokrycie COVID-19 w produktach ubezpieczeń turystycznych.

Podczas badania konsumenci wykazali również obawę, że nie będą wiedzieli, co będzie objęte ubezpieczeniem turystycznym, wyrażając pragnienie, aby ryzyko związane z pandemią COVID-19 było objęte ubezpieczeniem i aby informacje były przekazywane w jasny sposób.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...