In response to the new provisions of law and customer needs, Warta gave high priority to the introduction of changes in the life insurance segment. In 2016, the Warta life insurance company posted over PLN 743 million of gross written premium thanks to a substantial reduction in sales by the company of policies with a one-off premium. On the other hand, the buoyant growth of premiums occurred in other product segments of pivotal importance for the company: by 19 percent in group insurance, and by about 9 percent in the policies with regular premiums.
Artykuły powiązane

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski
W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...