bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
KNF/UOKIK
UOKiK sprawdza procedury informowania klientów o zmianie warunków umów finansowych

UOKiK sprawdza procedury informowania klientów o zmianie warunków umów finansowych

Dodano: 2017-02-09
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Jak informuje Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzi on obecnie postępowania przeciwko 18 bankom, w których sprawdza procedury informowania klientów o zmianie warunków umów finansowych (Credit Agricole Bank Polska, Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski i Pekao, Bank BGŻ BNP Paribas, Bank Handlowy, Bank Ochrony Środowiska, Bank BPH, Deutsche Bank Polska, Euro Bank, Getin Noble Bank, Idea Bank, mBank, PKO BP, Plus Bank, Raiffeisen Bank Polska).

Prezes UOKiK kwestionuje miedzy innymi formę doręczenia konsumentom informacji o zmianach warunków umowy poprzez system bankowości elektronicznej, tak zwany e-bank. Zgodnie z przepisami o usługach płatniczych, takie informacje powinny być przekazywane na trwałym nośniku. Zarzut ten nie dotyczy jedynie Banku Handlowego.

„Zdaniem Urzędu, wewnętrzne systemy banków w obecnej formie nie spełniają cech trwałego nośnika informacji. Dzieje się tak, ponieważ m.in.: są całkowicie pod ich kontrolą, więc konsument nie ma gwarancji, że treść nie będzie zmieniana przez bank. Ponadto instytucje finansowe nie zapewniają dostępu do tych wiadomości po zakończeniu umowy, a także wymuszają na konsumentach dowiadywanie się, czy informacja o zmianach została udostępniona w serwisie” – wyjaśnia UOKiK

Artykuły powiązane

Odszkodowanie się należy pomimo, że ubezpieczający skłamał

Rzecznik Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w swojej opinii z dnia 27 czerwca 2024 r. (sygn. C-236/23) s...

Łatwiejsza transgraniczna współpraca między organami nadzoru w przypadku zmiany siedziby zakładu ubezpieczeń

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) postanowił uzupełnić swoją decyzję z...