bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
TU Europa: Insurtech okiem millenialsów

TU Europa: Insurtech okiem millenialsów

Dodano: 2017-05-29
Publikator: TU Europa, IMAS International

W maju br. IMAS International na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa przeprowadziło badanie „Insurtech okiem millenialsów”. Sprawdzono, czy oferowane przez ubezpieczycieli innowacje są dostrzegane przez millenialsów i jaki mają wpływ na ich decyzje o zakupie ubezpieczenia. Wyniki okazały się zaskakujące, gdyż wskazują one na to, że w obszarze ubezpieczeń dla millenialsów takie narzędzia jak social media, aplikacje mobilne czy chaty nie są najważniejszymi kanałami kontaktu.

Trzy czwarte millenialsów wskazało, że kluczowe kryteria wyboru ubezpieczenia to dla nich wysokość składki i zakres polisy. 36% ankietowanych zaznaczyło renomę marki ubezpieczyciela, 18% wygodę zakupu, 15% rekomendacje znajomych, a tylko 14% wskazało rozwiązania wynikające z technologicznego postępu: możliwość zakupu on-line lub przez aplikację mobilną. Przy obsłudze klienta najistotniejsza jest dla nich szybka i bezproblemowa wypłata odszkodowania (84%). Dlatego, jak wskazują eksperci TU Europa, innowacje i technologie oferowane przez ubezpieczycieli mogą więc pozytywnie zaskakiwać konsumentów z pokolenia Y, zmieniając ich preferencje.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...