bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Analizy i raporty
TU Europa: Insurtech okiem millenialsów

TU Europa: Insurtech okiem millenialsów

Dodano: 2017-05-29
Publikator: TU Europa, IMAS International

W maju br. IMAS International na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeń Europa przeprowadziło badanie „Insurtech okiem millenialsów”. Sprawdzono, czy oferowane przez ubezpieczycieli innowacje są dostrzegane przez millenialsów i jaki mają wpływ na ich decyzje o zakupie ubezpieczenia. Wyniki okazały się zaskakujące, gdyż wskazują one na to, że w obszarze ubezpieczeń dla millenialsów takie narzędzia jak social media, aplikacje mobilne czy chaty nie są najważniejszymi kanałami kontaktu.

Trzy czwarte millenialsów wskazało, że kluczowe kryteria wyboru ubezpieczenia to dla nich wysokość składki i zakres polisy. 36% ankietowanych zaznaczyło renomę marki ubezpieczyciela, 18% wygodę zakupu, 15% rekomendacje znajomych, a tylko 14% wskazało rozwiązania wynikające z technologicznego postępu: możliwość zakupu on-line lub przez aplikację mobilną. Przy obsłudze klienta najistotniejsza jest dla nich szybka i bezproblemowa wypłata odszkodowania (84%). Dlatego, jak wskazują eksperci TU Europa, innowacje i technologie oferowane przez ubezpieczycieli mogą więc pozytywnie zaskakiwać konsumentów z pokolenia Y, zmieniając ich preferencje.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...