W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzrosła o ponad 120 tysięcy w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku, co stanowi wzrost o ponad 5,5%. Jak pokazują dane Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, pochodzące ze sprawozdań złożonych przez organizatorów turystyki, najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży okazał się styczeń.
Od stycznia do marca 2025 roku firmy turystyczne zawarły ponad 867 tysięcy umów na zorganizowane wyjazdy. Średnio na jedną taką umowę przypadało prawie trzy osoby, co oznacza, że łączna liczba klientów, którzy skorzystali z oferty biur podróży, przekroczyła 2,35 miliona. W tym samym okresie rok wcześniej było ich niespełna 2,2 miliona.
Chociaż zainteresowanie wyjazdami nadal rośnie, tempo tego wzrostu jest już wyraźnie niższe niż w poprzednich czterech latach, kiedy to branża odbudowywała się po dużym spadku w 2021 roku spowodowanym pandemią COVID-19.
W pierwszym kwartale 2025 roku aż 1,43 miliona turystów – czyli ponad 60% wszystkich klientów biur podróży – wybrało zagraniczne wycieczki z przelotem czarterowym (zarówno do krajów europejskich, jak i pozaeuropejskich). Kolejne 530 tysięcy osób zdecydowało się na zagraniczne podróże z innym rodzajem transportu (np. autokarem lub samolotem rejsowym), albo zrezygnowało z usługi transportowej. Natomiast niespełna 450 tysięcy osób wybrało wyjazdy krajowe lub do państw sąsiadujących. Warto zaznaczyć, że chodzi tu wyłącznie o wyjazdy organizowane przez licencjonowanych touroperatorów, a nie o podróże planowane samodzielnie.