bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Sztuczna inteligencja zastąpiła pracowników japońskiego zakładu ubezpieczeń

Sztuczna inteligencja zastąpiła pracowników japońskiego zakładu ubezpieczeń

Dodano: 2017-01-13

W japońskim zakładzie ubezpieczeń na życie Fukoku Mutual Life Insurance od stycznia 2017 r. obsługą roszczeń zajmuje się sztuczna inteligencja. W związku z wdrożeniem technologii AI pracę straciły 34 osoby.

Wykorzystywana w japońskim zakładzie ubezpieczeń sztuczna inteligencja działa na podstawie technologii IBM Watson AI. W 2011 r. oprogramowanie to wygrało z człowiekiem w teleturnieju Va banque. System został zaprojektowany tak, aby być w stanie „myśleć jak człowiek”. Oprogramowanie umożliwia odczytywanie danych z obrazków, zapisów audio czy filmów. AI znajdzie potrzebne informacje w niestrukturyzowanym tekście. Może je łączyć, analizować i interpretować.

Sztuczna inteligencja „zatrudniona” w Fukoku Mutual zajmuje się szacowaniem wysokości odszkodowań. Urządzenie skanuje dokumentację, dokonuje analizy uzyskanych informacji. Na jej podstawie kwalifikuje choroby, wypadki, zabiegi chirurgiczne i inne ryzyka. Na razie praca programu będzie kontrolowana przez pracownika.

Zgodnie z komunikatem Fukoku Mutual, inwestycja wyniosła 1,7 mln dolarów. Roczny koszt utrzymania systemu to prawie 130 tys. dolarów. Przy czym ubezpieczyciel podał, że dzięki nowej technologii zaoszczędzi ok. 1,1 mln dolarów w przeciągu roku. Jego zdaniem, zastąpienie pracowników sztuczną inteligencją podniesie wydajność pracy o 30%.

Artykuły powiązane

Przełomowy wyrok w Londynie – koniec miliardowego sporu o samoloty przejęte przez Rosję

11 czerwca 2025 r. Wysoki Trybunał Sprawiedliwości w Londynie (High Court of Justice) ogłosił precedensowy wyrok w spr...

Liczba wypadków spowodowanych przez zagranicznych kierowców w Polsce spada

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) przedstawiło najnowsze dane dotyczące wypadków drogowych z ud...

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...