bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Orzeczenia
SN: podmiot rynku finansowego może kwestionować roszczenia klientów zawarte w reklamacji pomimo niezachowania terminu

SN: podmiot rynku finansowego może kwestionować roszczenia klientów zawarte w reklamacji pomimo niezachowania terminu

Dodano: 2018-06-13
Publikator: Sąd Najwyższy

Regulacja zawarta w art. 8 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym nie wyłącza możliwości kwestionowania przez podmiot rynku finansowego zasadności roszczenia klienta. Na podmiocie tym spoczywa ciężar udowodnienia, że klientowi nie przysługuje świadczenie lub przysługuje mu w niższej wysokości. Taka jest teza uchwały Sądu Najwyższego w składzie 3 sędziów z dnia 13 czerwca 2018 r. Jest to pierwsza interpretacja tego przepisu dokonana przez SN.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...