bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Bez kategorii
Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Dodano: 2025-04-14
Kategorie:

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data nadania pisma, a nie data otrzymania korespondencji przez fiskusa. Wyjaśnienie to było konieczne po uruchomieniu systemu elektronicznych doręczeń, który od 1 stycznia 2025 r. obowiązuje większość urzędów i instytucji publicznych. 

Problem pojawił się, gdy okazało się, że ściąganie wiadomości przez urzędników może trwać nawet kilka godzin, a pełnomocnicy czasem czekali kilka dni na otrzymanie dowodu doręczenia. Zgodnie z art. 12 par. 6 pkt 1 ordynacji podatkowej termin uznaje się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane do organu podatkowego na adres do doręczeń elektronicznych, a nadawca otrzymał dowód otrzymania. 

Resort finansów zapewnił, że termin zostaje dochowany już w momencie nadania pisma w systemie, a nie w chwili akceptacji korespondencji przez dostawcę usługi. Oznacza to, że nawet kilkudniowe opóźnienie w uzyskaniu „potwierdzenia otrzymania” pisma nie będzie skutkować negatywnymi konsekwencjami dla nadawcy, jeśli tylko dysponuje on dowodem nadania korespondencji w ustawowym terminie. 

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...