bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
PKO Bank Polski z ponad 250 tysiącami sprzedanych ubezpieczeń komunikacyjnych

PKO Bank Polski z ponad 250 tysiącami sprzedanych ubezpieczeń komunikacyjnych

Dodano: 2021-07-13
Publikator: informacja prasowa

Klienci PKO Banku Polskiego kupili ponad ćwierć miliona pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się oferta ubezpieczeń OC, Auto Casco, NNW oraz Assistance.

– Ogromnie cieszy nas przekroczenie progu ćwierć miliona sprzedanych pakietów ubezpieczeń komunikacyjnych. W środowisku niskich stóp procentowych banki starają się budować potencjał do zwiększania dochodów pozaodsetkowych. Jednym z obszarów umożliwiających PKO takie działania są ubezpieczenia. Zmierzamy w kierunku budowy modelu, w którym PKO Bank Polski będzie hurtownią sprzedaży ubezpieczeń – zarówno tych powiązanych z produktami finansowymi, jak i samodzielnych polis ubezpieczeniowych związanych ze zdrowiem, życiem i majątkiem, również komunikacyjnych. Dzięki cyfryzacji, wieloletnie starania banków mające na celu wprowadzenie indywidualnych produktów ubezpieczeń do masowej sprzedaży zaczynają przynosić efekty. We Francji, Hiszpanii a także Włoszech banki stały się wiodącymi ubezpieczycielami na tamtejszych rynkach. Chcemy iść tą drogą i stać się wiodącym operatorem ubezpieczeniowym w Polsce – mówi Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes kierujący pracami zarządu PKO Banku Polskiego.

Bank oferuje polisy OC z Zieloną Kartą, AC, NNW i Assistance we współpracy z towarzystwami ubezpieczeń: Benefia, InterRisk, Link4, Proama oraz Uniqa. PKO przy sprzedaży ubezpieczeń wykorzystuje porównywarkę produktów działającą w trybie on-line. Istnieje również możliwość zakupu pakietu, którego polisy OC i AC mogą pochodzić od różnych ubezpieczycieli.

75 proc. klientów kupujących ubezpieczenia komunikacyjne w PKO to mężczyźni. Największą popularnością cieszą się stacjonarne zakupy pakietów. Coraz częściej jednak klienci PKO korzystają z usług on-line. Średni wiek osób używających tego wygodnego narzędzia jest o 10 lat niższy od wieku klienta wybierającego wizytę w placówce.

Proces zakupu ubezpieczenia w aplikacji IKO lub serwisie transakcyjnym iPKO jest bardzo prosty. Wystarczy wybrać odpowiednią opcję w zakładce Ubezpieczenie i wpisać dane, po czym system sam wylicza koszt wybranych ubezpieczeń i przedstawia wszystkie oferty z zaznaczeniem tej najbardziej korzystnej cenowo. Po zatwierdzeniu zakupu narzędziem autoryzacyjnym, dokumenty ubezpieczeniowe są dostępne w iPKO/IKO oraz przesyłane na adres e-mail klienta. Ubezpieczenie można wykupić nawet z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...