bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
PKO Bank Polski umożliwił składanie wniosku o kredyt hipoteczny on-line

PKO Bank Polski umożliwił składanie wniosku o kredyt hipoteczny on-line

Dodano: 2021-09-09
Publikator: informacja prasowa

PKO Bank Polski umożliwił zdalne składanie wniosku o kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym. Klienci będą musieli pojawić się w banku tylko raz, by podpisać umowę kredytową, wszystkie pozostałe formalności załatwią bez wychodzenia z domu.

Klient PKO Banku Polskiego będzie miał możliwość wypełnienia wniosku o kredyt hipoteczny oraz dołączenia do niego niezbędnych dokumentów w trybie zdalnym. Co więcej, będzie mógł  skorzystania ze wsparcia doradcy na każdym etapie procesu.

– PKO Bank Polski udostępnił klientom całkowicie zdalną obsługę wniosku kredytowego, począwszy od otrzymania informacji o kredycie i spersonalizowanej oferty aż do złożenia wniosku o kredyt wraz z niezbędnymi dokumentami w serwisie transakcyjnym. Teraz każda osoba zainteresowana kredytem hipotecznym bez wychodzenia z domu, kontaktując się również zdalnie z doradcą hipotecznym, może uzyskać szczegółowe informacje o ofercie i warunkach kredytu hipotecznego, jak również wypełnić zdalnie wniosek o jego udzielenie. Wizyty w oddziale ograniczamy wyłącznie do jednego spotkania, podczas którego klient podpisuje umowę – mówi Lucyna Kopińska, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.

W celu złożenia wniosku o kredyt hipoteczny klient musi najpierw skontaktować się z doradcą. Spotkanie może odbyć się zarówno w formie stacjonarnej w oddziale banku, jak i zdalnej. W ostatnim przypadku, można umówić się na wideorozmowę z doradcą za pośrednictwem strony banku. Podczas rozmowy klient otrzyma ofertę na zmienną stopę procentową i z okresowo stałą stopą procentową, formularz informacyjny oraz listę wymaganych dokumentów. W przypadku spotkania zdalnego, wszystkie dokumenty mogą być przesłane drogą elektroniczną. Zarejestrować wniosek można w serwisie transakcyjnym, część informacji zostanie wypełniona automatycznie. Klientowi zostanie tylko sprawdzenie, wypełnienie brakującego segmentu oraz dołączenie wymaganych plików z dokumentami. Wniosek można zapisać i wrócić do jego edycji w każdym momencie.

– Możliwość cyfrowego wnioskowania o kredyt hipoteczny to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają kanały zdalne do codziennego kontaktu z bankiem. Na każdym etapie rozpatrywania wniosku przez bank klient może sprawdzić status swojej sprawy w serwisie transakcyjnym, skontaktować się z osobistym doradcą lub uzupełnić brakujące dokumenty. Kredyt hipoteczny to produkt, który wiąże klienta i bank zazwyczaj na wiele lat, dlatego tak ważne jest, aby cały proces wnioskowania przebiegał sprawnie. Dzięki możliwości zdalnego wnioskowania klient od początku w dowolnych warunkach i dowolnym czasie może zapoznać się z ofertą przedstawianą przez bank, niepewności skonsultować z doradcą lub od ręki uzupełnić brakujące dokumenty bez konieczności kilkukrotnych wizyt w oddziale. Pozwala to znacznie skrócić czas rozpatrywania wniosku i szybciej reagować na ewentualne pytania klienta – mówi Jakub Marcinkiewicz, dyrektor Biura Hipoteki Cyfrowej.

Możliwość zdalnego złożenia wniosku o kredyt hipoteczny jest dostępna również dla osób, które nie posiadają konta w PKO Bank Polski. W tym przypadku należy uzyskać dostęp do serwisu transakcyjnego, podpisując umowę o nadanie dostępu. Podpisanie takiej umowy może się odbyć w formie stacjonarnej lub zdalnej. Dostęp do serwisu, pomimo możliwości wnioskowania o kredyt hipoteczny, pozwala utworzyć e-Tożsamość. E-Tożsamość, która jest środkiem identyfikacji elektronicznej wydanym przez bank, pozwala na zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych, korzystanie z systemu e-zdrowia, wysłanie z profilem zaufanym pisma do urzędów. Co więcej, taki dostęp daje możliwość wymiany waluty online w kantorze walutowym PKO Banku Polskiego oraz dostęp do rachunku PPK. Utworzenie e-Tożsamości daje również dostęp do usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, który działa jak podpis własnoręczny.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...