bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
One of Compensa’s strategic aims is to develop health insurance

One of Compensa’s strategic aims is to develop health insurance

Dodano: 2017-08-22

The Polish insurer Compensa has confirmed that the company has doubled its portfolio in the last 5 years. In 2017 the insurer is focusing on expanding their offer to meet clients’ expectations. Compensa informed about their plans of acquiring partners (medical facilities) for cooperation. The company also plans to use its potential to sell health insurance, which will supplements their life and non-life insurance offers. According to the company, by 2020 Compensa will have gained a 10% market share in the health insurance market.

“In 2016 Poles paid PLN 19 bln for private medical consultations. The market of motor insurance – the most universal insurance in Poland, is worth PLN 17 bln. So these numbers confirm the huge development potential for insurers in this segment” – Artur Borowiński Compensa CEO comments.

Artykuły powiązane

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...