bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
One of Compensa’s strategic aims is to develop health insurance

One of Compensa’s strategic aims is to develop health insurance

Dodano: 2017-08-22

The Polish insurer Compensa has confirmed that the company has doubled its portfolio in the last 5 years. In 2017 the insurer is focusing on expanding their offer to meet clients’ expectations. Compensa informed about their plans of acquiring partners (medical facilities) for cooperation. The company also plans to use its potential to sell health insurance, which will supplements their life and non-life insurance offers. According to the company, by 2020 Compensa will have gained a 10% market share in the health insurance market.

“In 2016 Poles paid PLN 19 bln for private medical consultations. The market of motor insurance – the most universal insurance in Poland, is worth PLN 17 bln. So these numbers confirm the huge development potential for insurers in this segment” – Artur Borowiński Compensa CEO comments.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...