bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Konsekwencje niedostosowania umów do nowych przepisów dotyczących konsumentyzacji

Konsekwencje niedostosowania umów do nowych przepisów dotyczących konsumentyzacji

Dodano: 2021-02-07

Począwszy od 1 stycznia 2021 r. klauzule abuzywne powinny przestać kojarzyć się wyłącznie z obrotem konsumenckim i umowami B2C. Wynika to z faktu, że od tego dnia zaczęły obowiązywać nowe przepisy, zgodnie z którymi przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie zawierający umowę niezwiązaną z ich działalnością zawodową uzyskali możliwość korzystania z ochrony w zakresie klauzul abuzywnych, która dotychczas była zarezerwowana wyłącznie dla konsumentów.

Artykuły powiązane

Ubezpieczenia w I połowie 2025: więcej wypłat, wyższe składki i rekordowe zyski

W I połowie 2025 roku ubezpieczyciele wypłacili aż 26,3 mld zł odszkodowań – to o 10% więcej niż rok wcześniej – wynika...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 3

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...

Rekomendacje KNF pod lupą: komentarz do dokumentu – część 2

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt Rekomendacji dla zakładów ubezpieczeń dotyczących dystrybucji ubezp...