bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Konsekwencje niedostosowania umów do nowych przepisów dotyczących konsumentyzacji

Konsekwencje niedostosowania umów do nowych przepisów dotyczących konsumentyzacji

Dodano: 2021-02-07

Począwszy od 1 stycznia 2021 r. klauzule abuzywne powinny przestać kojarzyć się wyłącznie z obrotem konsumenckim i umowami B2C. Wynika to z faktu, że od tego dnia zaczęły obowiązywać nowe przepisy, zgodnie z którymi przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie zawierający umowę niezwiązaną z ich działalnością zawodową uzyskali możliwość korzystania z ochrony w zakresie klauzul abuzywnych, która dotychczas była zarezerwowana wyłącznie dla konsumentów.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...