bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Koniec działalności call center?

Koniec działalności call center?

Dodano: 2018-11-20

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał oświadczenie o wszczęciu postępowania wobec firmy stosującej marketing bezpośredni, w związku z podejrzeniem braku wymaganych zgód na bezpośredni kontakt z klientami (komunikat prasowy z 19 listopada 2018 r.). Urząd kwestionuje możliwość inicjowania rozmów telefonicznych z klientami w celu reklamowania swoich usług przez przedsiębiorców, bez uzyskania uprzednio zgody klienta na taki kontakt. Zgodnie bowiem z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

Artykuły powiązane

Nowy projekt dotyczący ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich

W dniu 5 listopada 2024 r. na stronie rządu opublikowano informację, że Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmian...

Udostępnienie pracowników innej firmie jest z VAT, nawet jeśli było to nieodpłatne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi, w wyroku z 25 września 2024 r. (sygn. akt I SA/Łd 506/24), stwierdził, że nieodp...

Naruszenie RODO – czy zawsze obowiązuje kara finansowa?

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z 26 września 2024 r. (sygn. C-768/21) orzekł, że organ ochr...