bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Insurance intermediaries will be obliged to handle complaints

Insurance intermediaries will be obliged to handle complaints

Dodano: 2017-01-24

The draft law on distribution of insurance, published in December 2016, besides introducing the new legislative act replacing the current Act on insurance mediation, also provides for changes in the three existing laws, i.e. the Act of 11 September 2015 on insurance and reinsurance activity, the Act of 22 May 2003 on insurance and pensions supervision and the Act of 5 August 2015 on handling complaints by financial market entities and the Financial Ombudsman (Act on complaints). Today we would like to introduce you to the changes provided by the latter.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...