bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
CSR W UBEZPIECZENIACH: UNIQA

CSR W UBEZPIECZENIACH: UNIQA

Dodano: 2017-07-21

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń jest tytularnym sponsorem projektu UNIQA Art Łódź – międzynarodowego projektu artystycznego realizowanego w przestrzeni publicznej Łodzi. Jest on realizowany przez Łódzkie Centrum Wydarzeń, jednostkę kultury miasta Łódź. Celem przedsięwzięcia jest powstawanie nowoczesnych obiektów artystycznych, które na stałe, bądź tymczasowo, wpiszą się w krajobraz miasta. Istotnym założeniem było odejście od standardowych murali na rzecz stworzenia miejskiej galerii sztuki złożonej z realizacji związanych nie tylko z malarstwem. Do udziału w przedsięwzięciu zostali zaproszeni artyści z Polski i USA. Od lipca 2016 r. powstało 5 realizacji stworzonych przez siedmiu artystów. Na przełomie lipca i sierpnia 2017 r. powstanie ostatnia realizacja tej edycji projektu. Pierwszą przygotował zaś Lump, który stworzył serię instalacji przestrzennych wykorzystując słupy teatralne przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi.

Ciekawą pracą była instalacja amerykańskiej artystki Crystal Wagner. Ogromna instalacja o nazwie „Hyperbolic” oplatała kamienicę przy skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej z ul. Więckowskiego. Wciąż można podziwiać mural autorstwa trójki artystów, którzy dziś należą do czołówki street artowców na świecie. Grupa Etam Cru i Robert Proch stworzyli mural o nazwie „Enjoy the silence”. W Parku Staromiejskim można obejrzeć rzeźbę młodego artysty z Łodzi – Szymona Ryczka.

UNIQA udostępniła również mur przy budynku, w którym mieści się siedziba firmy w Łodzi na stworzenie płaskorzeźby pod tytułem „Najdłuższa noc w roku”. Pracę przygotowała Mona Tusz, absolwentka katowickiej Akademii Sztuk Pięknych. Towarzystwo zapewniło specjalne oświetlenie muralu. 

Warto podkreślić jeszcze inne działanie. Od kilku lat pracownicy UNIQA oraz sama firma wspiera dom dziecka w Skierniewicach. Zbierane są nakrętki na rzecz Stowarzyszenia Łódzkie Hospicjum dla Dzieci, a cała makulatura trafia do schronisk. Od kilku miesięcy wdrażany jest również program UNIQA – Równe Szanse. Za jego pośrednictwem promowane jest zatrudnianie osób niepełnosprawnych i wspieranie ich obecności w organizacji.

Jako lider ubezpieczeń dedykowanych spółdzielczości wraz z Komendą Główną Policji i Komendą Główną Państwowej Straży Pożarnej w celach prewencyjnych UNIQA stworzyła program „Bezpiecznie jak w domu” dla mieszkańców spółdzielni. Cała akcja to zbiór porad, prostych zasad oraz testów, które pozwalają uchronić się przed zagrożeniem i skutkami nieprzyjemnych domowych wypadków.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...