bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
CSR W UBEZPIECZENIACH: COMPENSA

CSR W UBEZPIECZENIACH: COMPENSA

Dodano: 2017-07-24

Jedną z kluczowych wartości, jaką promuje towarzystwo ubezpieczeń Compensa jest bezpieczeństwo. Dlatego większość podejmowanych przez ubezpieczyciela działań w obszarze CSR dotyczy właśnie tego zagadnienia. „Chcemy promować bezpieczeństwo, chcemy być bezpieczni i chcemy dawać poczucie bezpieczeństwa innym” – wyjaśnia Compensa.

Realizując ten cel, ubezpieczyciel koncertuje się na 3 filarach: cyklu wydarzeń promujących bezpieczeństwo ruchu drogowego dla dzieci, pokazach pierwszej pomocy podczas rodzinnych imprez lokalnych oraz profesjonalnych szkoleniach z pierwszej pomocy dla pracowników Compensy.

Jedną z inicjatyw Compensy jest nauka najmłodszych prawidłowych zachowań na drodze. Ubezpieczyciel został partnerem strategicznym I edycji kampanii edukacyjnej w Przedszkolach we Wrocławiu „Gramy w znaki”. Polegała ona na dystrybucji gier planszowych wśród przedszkolaków. Compensa zaznacza, iż chce poprzez dobrą zabawę edukować przedszkolaki, by mogły w prosty sposób zapamiętać zasady ruchu drogowego i wyrobić dobre nawyki na drodze.

Kolejną inicjatywą ubezpieczyciela jest impreza edukacyjno-zabawowa dla dorosłych i dzieci z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego: „Kacper – dziecko bezpieczne na drodze”. W wydarzeniu uczestniczą dzieci z najmłodszych klas szkół podstawowych, starszych grup przedszkolnych, a także nauczyciele, rodzice, policjanci, strażnicy miejscy oraz strażacy.

Podczas lokalnych imprez rodzinnych ubezpieczyciel organizuje Strefy Bezpieczeństwa Compensy, których ideą jest pokonanie lęku przed udzielaniem pierwszej pomocy. W takim miejscu, zainteresowani mają możliwość praktycznego przećwiczenia zasad udzielania pierwszej pomocy.

Ubezpieczyciel zapewnia swoim klientom pomoc w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń. Dba również o to, aby jego pracownicy byli ambasadorami bezpieczeństwa. Dlatego od początku 2017 r. organizuje profesjonalne szkolenia dla pracowników, na których zdobywają oni wiedzę związaną z udzielaniem pierwszej pomocy, prowadzeniem resuscytacji krążeniowo oddechowej, użytkowania AED oraz postępowania w stanach zagrożenia życia i najczęściej występujących urazach.

Od 2015 r. Compensa organizuje w centrali akcję krwiodawstwa. Od początku trwania akcji, w inicjatywę zaangażowało się blisko 90 pracowników, którzy oddali ponad 40 litrów krwi. Dowodem dużego zaangażowania pracowników w akcję krwiodawstwa jest powstanie Klubu Honorowych Krwiodawców przy Compensie.

Kolejną inicjatywą organizowaną przez spółki należące do Vienna Insurance Group jest Social Active Day – dzień aktywności społecznej. W ramach tej inicjatywy każdy Pracownik może wybrać sam instytucję np. Fundację, Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Dziecka, którą będzie chciał wspomóc własną pracą lub darami. Poprzez tego typu cykliczne inicjatywy ubezpieczyciel wspiera rozwój świadomości i odpowiedzialności społecznej swoich pracowników. Dodatkowo pracownicy Compensy angażują się w szereg inicjatyw charytatywnych takich jak biegi charytatywne czy zbiórki pieniędzy na prezenty świąteczne dla dzieci z domu dziecka.

Rozwój pracowników jest dla Compensy bardzo ważny, dlatego ubezpieczyciel prowadzi szereg programów rozwojowych dla pracowników wyższego i niższego szczebla, w tym program rozwoju talentów, ekspertów czy angażującego Lidera.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...