bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Bank Pekao wspiera osoby niesłyszące

Bank Pekao wspiera osoby niesłyszące

Dodano: 2021-09-03
Publikator: informacja prasowa

Bank Pekao zapewni klientom obsługę w języku migowym. Niesłyszący klienci banku będą mieli możliwość załatwienia swoich spraw finansowych zdalnie, korzystając z pomocy konsultanta Pekao Direct, który jednocześnie będzie tłumaczem polskiego języka migowego.

Według wyników ubiegłorocznego raportu Komisji Ekspertów ds. Osób Głuchych działającej przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, osoby niesłyszące i niedosłyszące należą do jednych z najbardziej wykluczonych grup społecznych w Polsce. Liczba niesłyszących osób w Polsce wynosi około 100 tys., z których około 50 tys. posługuje się językiem migowym. W związku z tym, Bank Pekao do swojego procesu obsługi klienta wprowadził usługę konsultacji z doradcą posługującym się językiem migowym.

Usługa jest dostępna w serwisie Pekao24 w dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00. Żeby połączyć się z doradcą, należy wybrać czat z opcją wideo oraz wybrać „Rozmowę w języku migowym”.

– Zależy nam na wygodzie naszych klientów, staramy się usuwać stojące przed nimi bariery. Dlatego też postanowiliśmy wesprzeć osoby niesłyszące odpowiednio dostosowując nasz proces obsługi klienta. Mamy nadzieję, że spełni on oczekiwania tych osób i choć trochę ułatwi im codziennie funkcjonowanie – wyjaśnia Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

– Chcemy być blisko klienta i „mówić jego językiem”. Obecność tłumacza, nawet wirtualna, to dla klienta ogromne ułatwienie. Do tej pory niesłyszący klienci realizowali czynności w oddziałach wyłącznie w towarzystwie własnych tłumaczy lub kontaktowali się z bankiem poprzez zwykły czat. Teraz się to zmieni, to bank zapewni klientom obsługę w języku migowym – mówi Jarosław Kożuch, Wiceprezes Zarządu w Pekao Direct.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...