bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Bank Pekao wspiera osoby niesłyszące

Bank Pekao wspiera osoby niesłyszące

Dodano: 2021-09-03
Publikator: informacja prasowa

Bank Pekao zapewni klientom obsługę w języku migowym. Niesłyszący klienci banku będą mieli możliwość załatwienia swoich spraw finansowych zdalnie, korzystając z pomocy konsultanta Pekao Direct, który jednocześnie będzie tłumaczem polskiego języka migowego.

Według wyników ubiegłorocznego raportu Komisji Ekspertów ds. Osób Głuchych działającej przy Rzeczniku Praw Obywatelskich, osoby niesłyszące i niedosłyszące należą do jednych z najbardziej wykluczonych grup społecznych w Polsce. Liczba niesłyszących osób w Polsce wynosi około 100 tys., z których około 50 tys. posługuje się językiem migowym. W związku z tym, Bank Pekao do swojego procesu obsługi klienta wprowadził usługę konsultacji z doradcą posługującym się językiem migowym.

Usługa jest dostępna w serwisie Pekao24 w dni robocze w godzinach od 9:00 do 17:00. Żeby połączyć się z doradcą, należy wybrać czat z opcją wideo oraz wybrać „Rozmowę w języku migowym”.

– Zależy nam na wygodzie naszych klientów, staramy się usuwać stojące przed nimi bariery. Dlatego też postanowiliśmy wesprzeć osoby niesłyszące odpowiednio dostosowując nasz proces obsługi klienta. Mamy nadzieję, że spełni on oczekiwania tych osób i choć trochę ułatwi im codziennie funkcjonowanie – wyjaśnia Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

– Chcemy być blisko klienta i „mówić jego językiem”. Obecność tłumacza, nawet wirtualna, to dla klienta ogromne ułatwienie. Do tej pory niesłyszący klienci realizowali czynności w oddziałach wyłącznie w towarzystwie własnych tłumaczy lub kontaktowali się z bankiem poprzez zwykły czat. Teraz się to zmieni, to bank zapewni klientom obsługę w języku migowym – mówi Jarosław Kożuch, Wiceprezes Zarządu w Pekao Direct.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...