bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Bank Pekao i nowa kampania edukacyjna na temat bezpieczeństwa w sieci

Bank Pekao i nowa kampania edukacyjna na temat bezpieczeństwa w sieci

Dodano: 2022-10-11
Publikator: informacja prasowa

Dział prasowy banku Pekao informuje o uruchomieniu przez bank kampanii pt. „Co w sieci siedzi?”. Akcja edukacyjna ma na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń, które dotyczą użytkowników internetu oraz sposobów ochrony przed nimi.

Pekao przytacza statystyki, z których wynika, że od 85 do nawet 95 proc. cyberataków jest możliwych w wyniku błędów popełnianych przez ludzi! Zatem niejako to sami użytkownicy internetu dają „klucze”, a wręcz „otwierają drzwi” do własnej wirtualnej przestrzeni. W związku z tym tak bardzo ważna jest świadomość w tym zakresie. Bank postanowił więc w sposób oryginalny wskazać zagrożenia, które czyhają na nas w wirtualnym świecie oraz poucza, co należy robić, aby się przed nimi ustrzec i nie stracić oszczędności.

Kampania Pekao ma zaskakiwać, a jednocześnie uczyć bezpiecznego zachowania. Stworzono postaci dostosowane do zagrożeń, które mają konkretne twarze – Zygmunt Fraud, Scamlet O’Hara, Phish King, Paul Iceman, Bad Seller i Mal Ware. Za nimi kryją się znane pojęcia, np. fraud, scam, phishing, oszustwa na policjanta, oszustwa sprzedażowe czy malware. Celem kampanii jest zaintrygowanie odbiorców do tego stopnia, aby byli skłonni dowiedzieć się więcej na temat przestępstw internetowych i sposobów ochrony własnych pieniędzy.

Artykuły powiązane

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...