bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Allianz z sukcesem realizuje strategię

Od 2015 r. Allianz Polska realizuje obraną strategię. Celem ubezpieczyciela jest dołączenie do czołówki największych trzech zakładów ubezpieczeń w Polsce. Na ten rok spółka założyła zwiększenie udziału na rynku poprzez digitalizację procesów.

„Aspirujemy do grona trzech najczęściej wybieranych przez Polaków towarzystw ubezpieczeniowych. Taką dynamikę rozwoju chcemy osiągnąć, realizując naszą nową strategię, która koncentruje się m.in. na cyfryzacji biznesu. Wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, zarówno pod kątem operacyjnym, jak również w zakresie dystrybucji i sprzedaży ubezpieczeń, dążąc do uzyskania pozycji lidera” – powiedział podczas konferencji prasowej z okazji 20. rocznicy obecności Allianz na polskim rynku, prezes Allianz Polska Veit Stutz. Podczas spotkania z dziennikarzami, przedstawiciele zarządu spółki przedstawili założenia strategii i status ich realizacji.

Na wstępie prezes Allianz Polska Veit Stutz przedstawił wyniki spółki za 2016 r. Jak podał, w przeciągu 12 miesięcy Allianz podniósł zysk operacyjny o 77 proc. do poziomu 193,1 mln zł. Jest to najwyższy wynik w historii 20-letniej działalności zakładu ubezpieczeń. W planach towarzystwa jest stałe jego podnoszenie – w ciągu kilku lat Allianz chce podwoić swój zysk operacyjny. W sumie towarzystwo uzyskało 2,35 mld zł przypisu składki brutto. Jak wyjaśnił Stutz, do rekordowych wyników spółki przyczyniły się m.in. procesy digitalizacjii czy współpraca z multiagencjami. Zwrócił uwagę, że zakład ubezpieczeń odnotował po 2016 r. nie tylko zwiększone przypisy składki, ale też zwiększenie rentowności, siły marki i zadowolenia klientów.

Nowa strategia spółki opiera się na 5 filarach: klientocentryzm, digitalizacja, wzrost wewnętrzny (organiczny), doskonalenie techniczne, budowa marki pracodawcy. Jak wskazał Veit Stutz, zarządzana przez niego organizacja przeszła audyt procesów wewnętrzny. Wskazał on elementy, które należy uprościć i poddać digitalizacji. Za sukces uznano wprowadzenie interfejsów wewnętrznych i zewnętrznych z partnerami spółki. Zaowocowało to lepszą komunikacją z klientami i umożliwieniem zgłoszenia roszczeń poprzez specjalny kanał online.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...