bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Allianz o potrzebie digitalizacji branży ubezpieczeniowej

Allianz o potrzebie digitalizacji branży ubezpieczeniowej

Dodano: 2017-06-29

Maciej Stankiewicz z departamentu digitalizacji i strategii klienta Allianz Polska w artykule eksperckim wskazuje na potrzebę cyfryzacji branży ubezpieczeniowej. Jak podkreśla, jest to jeden z najbardziej inwestowanych obszarów działalności ubezpieczeniowej.

Postępująca digitalizacja w sektorze bankowym czy telekomunikacji sprawia, że zmieniają się preferencje konsumentów. Coraz częściej oczekują oni podobnego poziomu obsługi także w innych sektorach, w tym w ubezpieczeniach.   

„Branża stoi więc przed koniecznością reorganizacji modeli biznesowych, tak aby dopasować sposób funkcjonowania do oczekiwań klientów, zarówno w aspekcie produktowym, jak również w sposobie dystrybucji oraz obsługi” – wskazał ekspert.  

Jako oczekiwania klientów wymienił obsługę polisy poprzez kanały elektroniczne. Natomiast stwierdził, że w przypadku doradztwa preferują oni bezpośredni kontakt z pracownikiem zakładu ubezpieczeń lub agentem. „Klientom w coraz większym stopniu zależy na integracji wszystkich kanałów kontaktu, tak aby np. mogli rozpocząć zakup ubezpieczenia przez internet, następnie dokończyć ten proces przez infolinię lub u agenta, bez konieczności ponownego uzupełniania wniosku” – wyjaśnił.  

„W Allianz Polska na bieżąco obserwujemy i badamy zmieniające się preferencje klientów, tak by w odpowiednim momencie móc na nie zareagować, a niejednokrotnie też wyprzedzić rynek. Dążąc do uzyskania pozycji lidera w dziedzinie cyfryzacji ubezpieczeń w Polsce, wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, korzystając przy tym z najlepszych doświadczeń pozostałych spółek Grupy Allianz czy też stawiając na autorskie rozwiązania. Digitalizacja jest bowiem jednym z naszych głównych elementów strategii” – dodał Maciej Stankiewicz.

Jak podkreślił, celem podejmowanych działań przez ubezpieczyciela jest pozyskanie nowych klientów, szczególnie wśród przedstawicieli nowego pokolenia.

Artykuły powiązane

ZUS odzyskał ponad 150 mln zł dzięki kontrolom zwolnień lekarskich w pierwszej połowie 2025 roku

W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych zdołał odzyskać aż 150,5 mln zł poprzez dokładn...

VAT w odszkodowaniu z OC – decyzja Sądu Najwyższego przesunięta na wrzesień

Sąd Najwyższy odroczył do 24 września 2025 roku podjęcie uchwały, która miała rozstrzygnąć, czy podatek VAT powinien być...

Zastrzeżony PESEL a ubezpieczenie OC – koniec z polisami na cudze dane

Od 27 listopada 2025 roku w życie wejdą przepisy, które umożliwią ubezpieczycielom sprawdzanie, czy numer PESEL osoby ub...