bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
Artykuły
Allianz o potrzebie digitalizacji branży ubezpieczeniowej

Allianz o potrzebie digitalizacji branży ubezpieczeniowej

Dodano: 2017-06-29

Maciej Stankiewicz z departamentu digitalizacji i strategii klienta Allianz Polska w artykule eksperckim wskazuje na potrzebę cyfryzacji branży ubezpieczeniowej. Jak podkreśla, jest to jeden z najbardziej inwestowanych obszarów działalności ubezpieczeniowej.

Postępująca digitalizacja w sektorze bankowym czy telekomunikacji sprawia, że zmieniają się preferencje konsumentów. Coraz częściej oczekują oni podobnego poziomu obsługi także w innych sektorach, w tym w ubezpieczeniach.   

„Branża stoi więc przed koniecznością reorganizacji modeli biznesowych, tak aby dopasować sposób funkcjonowania do oczekiwań klientów, zarówno w aspekcie produktowym, jak również w sposobie dystrybucji oraz obsługi” – wskazał ekspert.  

Jako oczekiwania klientów wymienił obsługę polisy poprzez kanały elektroniczne. Natomiast stwierdził, że w przypadku doradztwa preferują oni bezpośredni kontakt z pracownikiem zakładu ubezpieczeń lub agentem. „Klientom w coraz większym stopniu zależy na integracji wszystkich kanałów kontaktu, tak aby np. mogli rozpocząć zakup ubezpieczenia przez internet, następnie dokończyć ten proces przez infolinię lub u agenta, bez konieczności ponownego uzupełniania wniosku” – wyjaśnił.  

„W Allianz Polska na bieżąco obserwujemy i badamy zmieniające się preferencje klientów, tak by w odpowiednim momencie móc na nie zareagować, a niejednokrotnie też wyprzedzić rynek. Dążąc do uzyskania pozycji lidera w dziedzinie cyfryzacji ubezpieczeń w Polsce, wprowadzamy wiele nowych rozwiązań technologicznych, korzystając przy tym z najlepszych doświadczeń pozostałych spółek Grupy Allianz czy też stawiając na autorskie rozwiązania. Digitalizacja jest bowiem jednym z naszych głównych elementów strategii” – dodał Maciej Stankiewicz.

Jak podkreślił, celem podejmowanych działań przez ubezpieczyciela jest pozyskanie nowych klientów, szczególnie wśród przedstawicieli nowego pokolenia.

Artykuły powiązane

Brak regulacji dla kancelarii odszkodowawczych. Rzecznik Praw Obywatelskich wzywa Ministra Sprawiedliwości do działania

RPO kolejny raz zwraca się do Ministra Sprawiedliwości z pytaniem o postępy w przygotowaniu przepisów mających na celu o...

Maksymalna kwota odszkodowania przysługująca pacjentowi, którego zdrowie ucierpiało na skutek leczenia.

Rzecznik Praw Pacjenta zdecydował o wypłacie najwyższej możliwej kwoty odszkodowania – 222 800 zł – osobie, której zdrow...

TFG informuje: ponad 2,3 miliona osób wybrało ofertę biur podróży na początku 2025 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej imprezy turystycznej, wzr...