bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Dodano: 2016-09-20
Publikator: Office of Competition and Consumer Protection

Alior Bank will not charge interest and will return the interest it took to clients for the last 12 months of their contract to compensate clients for losses. The commitment is the result of the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK)’s decision addressing the bank’s „Guaranteed lowest instalment rate” consumer loan advertisement.

Poland’s Office of Competition and Consumer Protection  initiated proceedings against Alior Bank in January 2016 in response to the bank’s consumer loan advertisement “Guaranteed lowest instalment rate”. The campaign ran from April 2015 through September 2015, promising consumers the lowest instalment rates on loans and using a variety of media. However, it did not inform consumers of the additional conditions that had to be fulfilled to take advantage of the offer. This led UOKiK to conclude that the actual conditions of the promotion may have misled consumers.

Artykuły powiązane

Kierowca odpowiada za wypadek, mimo że pieszy był pijany – decyzja Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy wydał niedawno wyrok (sygn. II CSKP 2286/22), w którym potwierdził odpowiedzialność kierowcy za potrąc...

Rosnące zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi – podsumowanie roku 2024

W 2024 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne aż 2,3 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 35,3% w p...

939 miliardów złotych w ubezpieczeniach – przedsiębiorcy szukają ochrony przed ryzykiem

W 2024 roku polskie firmy ubezpieczyły swoje obroty handlowe na kwotę przekraczającą 939 miliardów złotych. Choć przych...