bg
Chcę wiedzieć o...
Strona główna
ENG
Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Alior Bank required by UOKiK to compensate clients for misleading advertising

Dodano: 2016-09-20
Publikator: Office of Competition and Consumer Protection

Alior Bank will not charge interest and will return the interest it took to clients for the last 12 months of their contract to compensate clients for losses. The commitment is the result of the Office of Competition and Consumer Protection (UOKiK)’s decision addressing the bank’s „Guaranteed lowest instalment rate” consumer loan advertisement.

Poland’s Office of Competition and Consumer Protection  initiated proceedings against Alior Bank in January 2016 in response to the bank’s consumer loan advertisement “Guaranteed lowest instalment rate”. The campaign ran from April 2015 through September 2015, promising consumers the lowest instalment rates on loans and using a variety of media. However, it did not inform consumers of the additional conditions that had to be fulfilled to take advantage of the offer. This led UOKiK to conclude that the actual conditions of the promotion may have misled consumers.

Artykuły powiązane

Spotkanie z Polską Izbą Ubezpieczeń dotyczące projektu rekomendacji w zakresie dystrybucji ubezpieczeń

3 kwietnia 2025 roku w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego odbyły się rozmowy z przedstawicielami Polskiej Iz...

Problemy z e-Doręczeniami, a terminy podatkowe

Ministerstwo Finansów wyjaśniło w komunikacie, że o dochowaniu podatkowego terminu w systemie e-Doręczenia decyduje data...

Sąd: Dyscyplinarka za brak badań była nieuzasadniona

Sąd Rejonowy w Człuchowie (wyrok z 20 grudnia 2024 r., sygn. akt IV 471/24) uznał, że pracownica nie naruszyła pods...