Analiza potrzeb klienta a reklamacje

Dodano: 25-05-2018
Kategorie :

Na łamach Rzeczpospolitej ukazał się artykuł na temat zmian jakie wprowadzi ustawa i dystrybucji ubezpieczeń, która wejdzie w życie 1 października br.

Na mocy ustawy pośrednik ubezpieczeniowy będzie zobowiązany do przeprowadzenia analizy potrzeb klienta. Informowaliśmy o tym obowiązku i jego wpływie na branżę ubezpieczeniową w artykule: Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń: co powinien wiedzieć agent? (cz. I. Analiza potrzeb klienta przez agenta wyłącznego).

Nowe przepisy będą dotyczyły również reklamacji. Na mocy ustawy do definicji podmiotu rynku finansowego będzie dodany agent działający na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń oraz broker w zakresie niezwiązanym z udzielana ochrona ubezpieczeniową. Temat reklamacji omówiliśmy szczegółowo w 12 odcinku #BeInObiektywnie pt. reklamacje.

W artykule Rzeczpospolitej został zacytowany Łukasz Łyczko, radca prawny PwC, który stwierdził, że problemy praktyczne może rodzić interpretacja, które reklamacje dotyczą kwestii niezwiązanych z ochroną ubezpieczeniową. Problemem może okazać się dla agentów ubezpieczeniowych reklamacja na błędnie wykonaną analizę potrzeb klienta. Może dochodzić do sytuacji, że klient TU dozna straty podmiotu, który nie został objęty ubezpieczeniem, a podczas analizy potrzeb agent powinien stwierdzić, że taka ochrona jest potrzebna. Jest to istotna różnica w odniesienie do obecnych przepisów. Obecnie w takiej sytuacji niezadowolony klient, który złożył reklamację otrzyma informację, że zakres ochrony jest określony w OWU. Celem zmian jest zminimalizowanie szans na wprowadzenie klienta w błąd. Kto, jak i w jakiej formie powinien przeprowadzać analizę potrzeb klienta, rozmawialiśmy w 5 odcinku #BeInObiektywnie pt. Analiza potrzeb - nowy wymóg dla dystrybutorów ubezpieczeń.

wstecz