UFG udostępnia nową usługę potwierdzania tożsamości klientów

Dodano: 10-11-2020
Publikator: ​Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uruchomił kolejną usługę dla ubezpieczycieli. Tym razem Fundusz wdrożył narzędzie służące weryfikacji tożsamości oparte o rozwiązania Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej – ID UFG. Z usługi już korzysta Warta.

W ID UFG klient potwierdza swoją tożsamość za pomocą narzędzi wskazanych na stronie Login.gov.pl, może to być na przykład Profil Zaufany, e-Dowód Osobisty czy poprzez system bankowości elektronicznej. W przypadku Warty usługa wykorzystywana jest od początku listopada przy zdalnej sprzedaży ubezpieczeń na życie:  Warta Ochrona oraz Warta dla Ciebie i Rodziny. Ubezpieczyciel zapowiada wykorzystanie ID UFG także w innych obszarach biznesowych.

- Nasze dane jednoznacznie pokazują, że trwająca pandemia ma wpływ na rosnące zainteresowanie klientów zdalnymi formami kontaktu. Już nawet 70 proc. szkód zgłaszanych przez klientów jest likwidowanych z wykorzystaniem aplikacji Warta Mobile. Widzimy również obecnie, że dużo więcej klientów zdalnie kupuje ubezpieczenia u agentów, korzystając z Internetu i telefonów. To właśnie ten proces usprawniliśmy, wdrażając w Warcie potwierdzanie tożsamości klientów za pomocą nowego rozwiązanie UFG. Obecnie wykorzystywane jest ono przy sprzedaży ubezpieczeń na życie. Dzięki temu zapewniamy klientom proste i intuicyjne narzędzie do weryfikacji ich danych oraz spełniamy wymagania wynikające m.in. z regulacji AML – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty odpowiedzialny m.in za procesy i posprzedażową obsługę klienta.  

Jednak jak podaje UFG, ubezpieczyciele mogą wykorzystywać ID UFG na wielu polach, w różnych procesach biznesowych, zarówno w modelu sprzedaży ubezpieczeń direct, jak i kanałach agencyjnych. Narzędzie jest dostępne dla wszystkich zakładów w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych oraz dla pozostałych po przystąpieniu do Bazy Danych Ubezpieczeniowych. Już teraz UFG zapowiada kolejne wdrożenia usługi w najbliższych miesiącach.

- Cieszę się, że z sukcesem wdrożyliśmy usługę weryfikacji tożsamości. ID UFG to usługa dedykowana całemu rynkowi – zarówno zakładom, jak i ich klientom. Dzisiaj już standardem, zwłaszcza w czasach pandemii, jest bezpieczny i zdalny kontakt klienta z ubezpieczycielem. ID UFG umożliwia właśnie taki kontakt. Z kolei po stronie ubezpieczyciela ID UFG umożliwia weryfikację tożsamości na potrzeby całej palety procesów biznesowych – nie tylko sprzedaży, ale również likwidacji szkody. Niebagatelną zaletą usługi jest oparcie jej o rejestry referencyjne. Gwarantuje to zarówno klientowi jak i Funduszowi bardzo wysoką jakość danych - podkreśla Małgorzata Ślepowrońska, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

wstecz