Ubezpieczyciele chcą zwiększyć sprzedaż dobrowolnych ubezpieczeń majątkowych

Dodano: 02-03-2017

Branża ubezpieczeniowa od 2007 r. odnotowuje straty w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Mimo to, towarzystwa stale zwiększały wolumen sprzedaży tych niedochodowych produktów, licząc, że klienci oprócz ubezpieczenia komunikacyjnego zainteresują się innym produktem.

Jednak wobec aktualnych podwyżek cen składek za ubezpieczenie OC powyższa strategia nie spełnia swoich dotychczasowych celów, a klienci przy wyborze ubezpieczyciela więcej uwagi zwracają na cenę za produkt niż renomę marki. W związku z powyższym niektóre z towarzystw postanowiły zwiększyć sprzedaż pozostałych ubezpieczeń majątkowych poprzez zmianę polityki wynagradzania pośredników ubezpieczeniowych.

Jak podaje Puls Biznesu, Proama wraz z początkiem kwietnia wprowadzi nowe zasady wynagradzania swoich agentów. Stawki prowizji za sprzedane polisy OC będą uzależnione od liczby sprzedanych produktów pozostałych ubezpieczeń działu II, zwłaszcza mieszkaniowych i dla małych firm. A zatem agent, który zaniedbał sprzedaż nieobowiązkowych polis otrzyma niskie wynagrodzenie, nawet jeśli osiągnął wysokie wyniki w sprzedaży produktów z gr. 10. Jak wskazał PB, w takiej sytuacji prowizja agenta może spaść do poziomu poniżej 10 proc. Natomiast na wyższe wynagrodzenie będą mogli liczyć agenci, odnoszący sukcesy w zakresie dystrybucji ubezpieczeń mieszkaniowych i dla firm. Ich wynagrodzenie z tytułu sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych znacznie wzrośnie. Zdaniem PB, dzięki nowej polityce wynagradzania agentów, Proama będzie miała jedne z najwyższych stawek oferowanych pośrednikom na polskim rynku.

Podobną metodę zastosowało LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń. Przy czym ubezpieczyciel nie zdecydował się na różnicowanie stawek dla pośredników, ale na udostępnianie agentom, którzy osiągają wysokie wolumeny sprzedaży pozostałych ubezpieczeń majątkowych, atrakcyjnych stawek cenowych za polisy OC. Pośrednicy, którzy oferują klientom jedynie polisy komunikacyjne, mają do dyspozycji standardowe (wyższe) ceny tych produktów.

LINK4 już od jakiegoś czasu kładzie mocny nacisk na segment ubezpieczeń mieszkań kosztem mniejszego udziału ubezpieczeń komunikacyjnych w portfelu. — Chcemy, by udział OC komunikacyjnego w naszym portfelu spadł poniżej 70 proc. — mówiła w listopadzie zeszłego roku prezes zakładu ubezpieczeń Agnieszka Wrońska. Więcej o działaniach LINK4 mających na celu zwiększenie sprzedaży polis mieszkaniowych pisaliśmy w artykułach:

wstecz