TU Europa otwiera się na współpracę z brokerami i rozszerza ofertę o produkty stand alone

Autor: Paulina Wiensak

Dodano: 21-06-2018

Grupa Europa znana jest przede wszystkim z dystrybucji ubezpieczeń w kanałach partnerskich, głównie poprzez banki i programy affinity. Tym razem zakład ubezpieczeń postanowił rozwinąć swoją współpracę z brokerami i instytucjami pożyczkowymi, przygotowując dla nich specjalną ofertę produktową, odpowiadającą na potrzeby konsumentów.

21 czerwca 2018 r. TU Europa zaprosiła brokerów na „Europejskie Śniadanie”, gdzie zapoznała ich z nową strategią spółki, zakładającą podjęcie współpracy z pośrednikami i dystrybucję produktów stand alone.

- Nie przystajemy już tylko na bancassurance, bo zmienia się rynek. Liczne regulacje, jak Rekomendacje U, RODO i ustawa dystrybucyjna, wpływają na ten rynek w ostatnim czasie. To przekłada się na przypis i koszty w tym biznesie – powiedział Przemysław Szczepaniak, odpowiadający w towarzystwie za współpracę z instytucjami finansowymi.

Do nowego etapu rozwoju Europa rozpoczęła przygotowania już w 2017 r., gdy przeprowadziła szereg badań wśród konsumentów indywidualnych i przedsiębiorców. Na podstawie otrzymanych danych ubezpieczyciel opracował ofertę produktową, a następnie ustalił z grupą badawczą politykę cenową, tak by oferta była dla nich przystępna także pod kątem składek.

I tak, dla klientów indywidualnych opracowano 6 produktów: poważne zachorowanie, term life, home/office assistance, nieruchomość, turystyka i kids assistance. TU Europa zamierza sprzedawać je w różnych kanałach, tj. poprzez:

  • call center – cały proces zakupu odbywa się zdalnie, a klient otrzymuje niezbędne dokumenty drogą poczty elektronicznej
  • internet - ubezpieczyciel niedawno uruchomił platformę online do sprzedaży ubezpieczeń. Czytaj więcej: TU Europa uruchomiła sprzedaż ubezpieczeń online
  • oddziały – od 2017 r. TU Europa współpracuje z Euro Bank S.A. w zakresie sprzedaży produktów stand alone i aktualnie finalizuje zakres partnerstwa z Getin Bankiem
  • aplikacje mobilne i pozostałe kanały – Payback, SkyCash, Planet Cash, Euronet 

W zakresie sektora MSP badania wykazały, że przedsiębiorcy oczekują prostych polis, powstałych we współpracy z pośrednikami. W swojej ofercie ubezpieczyciel przygotował szereg produktów, które uzyskały aprobatę badanych. Są to: OC działalności, ochrona mienia, ochrona prawna i asysta podatkowa oraz produkty dedykowane sektorowi leasingowemu i CFM: GAP, utrata zysku i car/truck assistance. Dodatkowo ubezpieczyciel proponuje zabezpieczenie na wypadek kradzieży rzeczy pozostawionych w aucie i utraty prawa jazdy. W ofercie ubezpieczyciela w dalszym ciągu pozostają też gwarancje kontraktowe. Europa chce podchodzić do tych produktów bardzo elastycznie, dopasowując się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy.

Oprócz przedstawicieli zakładu ubezpieczeń podczas „Europejskiego Śniadania” wystąpili także zaproszeni goście – Michał Daniluk z BIK Brokers i Maciej Samcik, twórca bloga Subiektywnie o finansach. Przedstawiciel branży brokerskiej wysnuł tezę, że obecnie brokerzy nie mogą być postrzegani jedynie jako partnerzy towarzystw w zakresie sprzedaży produktów. Jego zdaniem, rola brokera powinna rozszerzyć się o współtworzenie produktów i gwarancję serwisu posprzedażowego.

- Poza dystrybucją też tworzenie produktów, inaczej staniemy się tylko zwykłym sprzedawcą polis – podsumował Daniluk.

Z kolei Maciej Samcik wskazał, że celem działalności brokerów powinno być uświadomienie klientom ich potrzeb finansowych. Z wielu badań wynika, że Polacy i polskie przedsiębiorstwa są niedoubezpieczone, co zazwyczaj jest efektem braku świadomości możliwości wystąpienia ryzyka. Jego zdaniem, właśnie brokerzy ubezpieczeniowi mogą być postrzegani jako niezależni doradcy finansowi tzw. „wealth manager”, którym klienci mogą zaufać w wyborze odpowiednich produktów ochronnych.

Maciej Samcik wymienił też możliwe trendy rozwoju branży ubezpieczeniowej w związku z wejściem na rynek generacji młodych trendów. Należy do nich: ubezpieczenia krótkoterminowe („na minuty”), prewencyjna funkcja ubezpieczeń (np. promocja zdrowego stylu życia), ubezpieczenia konkretnych przedmiotów.    

wstecz