Samoodnawialne ubezpieczenie domu lub mieszkania w ofercie UNIQA

Dodano: 26-06-2019
Publikator: informacja prasowa

UNIQA wdrożyła do swojej oferty samoodnawialną polisę domu lub mieszkania „Twój Dom Plus”.

W ramach nowego produktu klient każdego roku automatycznie otrzyma e-mailem wszystkie dokumenty dot. ubezpieczenia, w tym polisę na kolejny okres. Za każdym razem istnieje możliwość dokonania modyfikacji warunków umowy. Natomiast SMS-em zostanie poinformowany o wystawionej polisie i wysokości składki. Po jej uiszczeniu polisa staje się aktywna.

- Umowy samoodnawialne sprawiają, że ani klient, ani agent nie będą musieli pamiętać o wznowieniu umowy w ubezpieczeniu Twój Dom Plus. To my damy znać klientowi, kiedy nadejdzie czas, aby opłacić kolejną składkę. Jednocześnie, agent ma przez cały czas kontakt z klientem. Wie, że wysłaliśmy klientowi kolejną polisę, a klient w każdym e-mailu otrzymuje aktualne dane kontaktowe do agenta – mówi Katarzyna Ruman, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów UNIQA. 

- Na początku kwietnia rozpoczęliśmy pilotażową sprzedaż ubezpieczenia Twój Dom Plus w wersji samoodnawialnej. Wyniki sprzedaży już pokazały, że klienci są zainteresowani takim rozwiązaniem, bo jest dla nich wygodne – dodaje Ruman.

Wprowadzenie nowego produktu przez UNIQA była poprzedzone badaniami rynkowymi. Aż 37 proc. uczestników badania zadeklarowało zainteresowanie polisą samoodnawialną, czyli trwającą tak długo, aż się z niej nie zrezygnuje. Ponad połowa badanych wykazała zainteresowanie rocznym ubezpieczeniem domu lub mieszkania.

Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska, wynika, że o ubezpieczenie domu lub mieszkania zadbało odpowiednio 73 i 58 proc. badanych. Co jednak ciekawe, jest to niższy odsetek niż w podobnym badaniu zrealizowanym dla UNIQA Polska 3 lata temu. Wówczas 76 proc. Polaków mieszkających w domach i 66 proc. właścicieli mieszkań deklarowało, że ma wykupione ubezpieczenie.

Polacy na ubezpieczenie domu najczęściej wydają od 201 do 500 zł rocznie (54 proc. badanych), a na ochronę mieszkania do 300 zł (42 proc. ankietowanych). Podobnie badani deklarowali trzy lata temu. Znaczący odsetek badanych nie wie, ile byliby gotowi wydać na zabezpieczenie swojej nieruchomości.

- Może to być sygnał, że Polacy mniej zaczęli patrzeć na cenę, a bardziej na zakres ubezpieczenia. Nie potrafią tylko przeliczyć tego na konkretną składkę. Cena to tylko jeden z wielu elementów. Najlepszym rozwiązaniem jest przestudiowanie zakresu ochrony. Nasze ogólne warunki ubezpieczeń piszemy prostym językiem, zrozumiałym dla każdego. Warto zatem zajrzeć do OWU – mówi Adam Łoziak, wiceprezes UNIQA.

wstecz