RESO spotkało się z rzeczoznawcami by omówić zmiany w VAT usług likwidacji szkód

Dodano: 03-07-2017
Kategorie :

W dniu 23 czerwca 2017 r. odbyło się szkolenie, zorganizowane przez RESO Europa Service we współpracy z Balcia Insurance SE. Głównym tematem spotkania były standardy pracy rzeczoznawcy, zmiany w podatku VAT oraz spowodowane nimi modyfikacje w umowach współpracy pomiędzy spółką a rzeczoznawcami. W wydarzeniu wzięło udział niemal 50 rzeczoznawców z całego kraju.

Podczas szkolenia omówione zostały zmiany legislacyjne dotyczące podatku VAT, które obowiązują od dnia 1 lipca 2017 r. (czytaj więcej: Od 1 lipca likwidacja szkód z VAT). Zmiany te dotkną wielu podatników z branży wspomagającej usługi finansowe i ubezpieczeniowe.

Dotychczas część usług związanych z czynnościami pomocniczymi do usług ubezpieczeniowych i finansowych była zwolniona z podatku. Od dnia 1 lipca 2017 r. ust. 13 z art. 43 ustawy o VAT przestanie obowiązywać (czytaj więcej: Zbliżają się zmiany w opodatkowaniu VAT usług likwidacji szkód). Oznacza to, że od tego czasu usługi likwidacji szkód na rzecz zakładów ubezpieczeń, usługi assistance, usługi rzeczoznawców i orzeczników medycznych są opodatkowane stawką 23% VAT.

Szkolenie było również okazją do wymiany opinii na temat współpracy RESO z rzeczoznawcami, a także omówienia zmian przepisów oraz wynikających z nich modyfikacji umów współpracy suwalskiej spółki ze swoimi partnerami. Piotr Lutyński, kierownik działu wycen szkód RESO, omówił procedury i standardy realizacji zleceń przez rzeczoznawców.

- Cieszę się, że poruszyliśmy tematy bardzo ważne z naszego punktu widzenia, jak na przykład procedury prowadzenia kontaktu z klientami. Poza tym przypomnieliśmy o naszych standardach działania, a także analizowaliśmy tzw. szkody „wątpliwe” czy najczęściej popełniane błędy – powiedział Lutyński.

wstecz