Koronawirus krzyżuje plany Allianz

Dodano: 05-06-2020

Polska spółka Allianz wypracowała w I kw. 2020 r. 89 mln zł, o 22 proc. mniej niż rok wcześniej. Koronawirus pokrzyżował plany ubezpieczyciela, który ma zaległości w procesach digitalizacji – donosi Puls Biznesu.

— W Polsce zaobserwowaliśmy odwrotne tendencje niż na pozostałych rynkach. W I kw. np. poprawiliśmy rentowność biznesu, w ubezpieczeniach życiowych odnotowaliśmy niewielki, jednoprocentowy wzrost kwoty zebranych składek, a w majątku sześcioprocentowy spadek, spowodowany zmniejszeniem składki z nowego biznesu już w efekcie pandemii — tłumaczy w Pulsie Biznesu Matthias Baltin, odpowiedzialny za polski rynek w Allianz.

Jednak Allianz miał problem z aktywizacją klientów, ze względu na epidemię koronawirusa.

— Koncentrujemy się na sprzedaży zdalnej za pośrednictwem agentów. Aby jednak przyspieszyć obsługę, która służy również budowaniu relacji z klientem, potrzebujemy danych kontaktowych: numeru telefonu i adresu e-mail — dodaje prezes.

Allianz obsługuje w Polsce ponad milion klientów, ale w swoim portfelu ma aktualne numery telefonów i adresy e-miał do połowy z nich. Problem braku dostępu do danych kontaktowych jest problemem całego rynku.

— W lutym zeszłego roku poszerzyliśmy ofertę o usługi telemedyczne — początkowo jako pilotaż dla naszych pracowników. W marcu tego roku udostępniliśmy je klientom. Na początku zainteresowanie było niewielkie — kilkadziesiąt konsultacji w ciągu miesiąca. Obecne z konsultacji korzystają tysiące osób. To kierunek, w którym chcemy się rozwijać. Inny pomysł to cyfrowy asystent, który pomoże zgłosić szkodę. Już nad tym pracujemy — informuje Baltin.

Ubezpieczyciel stara się wprowadzić zmiany i wdrożyć jak najwięcej rozwiązań cyfrowych. Aktualnie wdrożył platformę służącą do przechowywania dokumentów elektronicznych i wymiany infroamcji między klientami a ubezpieczycielem.

— Stworzyliśmy też profesjonalną i zamkniętą grupę na Facebooku dla agentów. Za jej pośrednictwem wymieniamy się informacjami, odpowiadamy na pytania i prowadzimy szkolenia oraz webinaria. Jest to miejsce bezpieczne i moderowane przez zespół profesjonalistów. Każdego agenta weryfikujemy za pomocą jego numeru identyfikacyjnego. Myślę, że to oraz wiele innych narzędzi, stworzonych w obliczu koronawirusa, pozostanie z nami na dłużej, bo się sprawdzają. Podobnie będzie z pracą zdalną w centrali. Tutaj również będziemy bardziej elastyczni — dodaje Baltin w Pulsie Biznesu.

wstecz