Czym będą żyły ubezpieczenia w 2021 r.?

Dodano: 12-01-2021
Publikator: informacja prasowa

Czy zdalne kanały sprzedaży w 2021 r. będą jeszcze bardziej się rozwijać? Na co stawia branża ubezpieczeniowa w nowym roku? Odpowiedzi na te pytania przedstawił Puls Biznesu.

— 2020 był rokiem niebywałej i niespotykanej digitalizacji zarówno obszarze pracy i sprzedaży, jak też późniejszej obsługi posprzedażowej. Tego trendu nie da się zatrzymać. W 2021 r. zmiany będą zachodzić również w podstawowej ofercie produktowej oraz dodatkowych usługach oferowanych przez ubezpieczycieli — wypowiedział się Marcin Nedwidek, prezes AXA, na łamach PB.

Eksperci, którzy odpowiadali PB, zwrócili też uwagę, że wiele osób w związku z pandemią koronawirusa pokonało swoją cyfrową barierę, przez co zakupy w kanałach zdalnych są dostępne także dla osób starszych, które wcześniej nie korzystały aktywnie z rozwiązań cyfrowych. Mimo to, nie wszyscy uważają, że zdalne kanały sprzedaży zawładną sektorem.

— To już drugie podejście ubezpieczycieli do rozwinięcia zdalnych kanałów sprzedaży. Nie spodziewam się, aby tym razem odnieśli sukces. Przy zakupie polisy Polacy jeszcze długo będą potrzebowali wsparcia agenta — mówi PB Igor Rusinowski, prezes Unilinka.

Oprócz tego, eksperci z branży uważają, że ten rok może być rokiem przyspieszonej konsolidacji sektora, a także wejścia na polski rynek insturtechów zza granicy.

wstecz