Aviva udostępniła klientom usługę mojeID
Spółka życiowa Avivy umożliwiła klientom zdalne potwierdzanie swojej tożsamości na portalu MojaAviva poprzez mojeID. Usługa będzie szczególnie przydatna przy zawieraniu na odległość umów ubezpieczenia na życie.
– Wierzymy, że mojeID idealnie wpasuje się w oczekiwania naszych klientów i użytkowników cyfrowego ekosystemu MojeAviva. To już kolejne cyfrowe rozwiązanie na przestrzeni ostatnich miesięcy, które wdrażamy z myślą o usprawnieniu obsługi osób, które zaufały naszej firmie. Możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID znalazła zastosowanie w procesie zdalnej sprzedaży ubezpieczenia na życie i realizuje wielokanałową strategię obsługi klienta w dobie Covid-19 – mówi Jolanta Karny, wiceprezes Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie.
mojeID to rozwiązanie służące do potwierdzania tożsamości w ramach procesów realizowanych online. Dane klienta są sprawdzane przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował dane klienta (zazwyczaj są to banki). MojeID zostało opracowane przez KIR. Mogą z niego korzystać zarówno dostawcy usług komercyjnych, jak i w administracji publicznej.
Poza Avivą mojeID wdrożyło m. in. PZU, Nationale-Nederlanden, mBank czy PKO Ubezpieczenia.