Agenci ubezpieczeniowi chcą sprzedawać faktoring

Dodano: 07-03-2017

Niepewność, związana z proponowanymi zmianami ustawowymi, wywołuje szereg pytań zarówno wśród pośredników finansowych jak i agentów ubezpieczeniowych. W związku z tym w ostatnim czasie coraz większą ich uwagę przyciąga faktoring. Firmy prowadzące tego typu działalność prężnie się rozwijają i przyciągają talenty.

- Coraz więcej osób z doświadczeniem w sprzedaży usług finansowych dla biznesu trafia do nas z pytaniem o możliwość sprzedaży naszych usług. Wprawdzie faktoring jest dosyć czytelną i nieskomplikowaną usługą, zarówno dla korzystających z niego przedsiębiorców jak i sprzedających go, ale potrzebna tu umiejętność prowadzenia rozmów biznesowych powoduje, że chętnie sięgamy po agentów ubezpieczeniowych i pośredników finansowych jako naszych partnerów - mówi Gerard Prądzyński, Dyrektor Rozwoju Sieci Partnerskiej eFaktor.

W branży pośredników finansowych zapanował duży niepokój związany z planowanym wprowadzeniem nowej ustawy regulującej rynek. Najwięcej dyskusji toczyło się wokół propozycji zakazu wynagradzania pośredników (czytaj więcej: Zakaz wypłacania wynagrodzenia pośrednikom kredytu hipotecznego). W przyjętej przez Sejm ustawie odeszło się od tego pomysłu, zastępując go obowiązkiem ujawniania wysokości wynagrodzenia otrzymywanego od instytucji udzielającej kredytu (czytaj więcej: Posłowie przegłosowali ustawę o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami). 

- Rzeczywiście zgłaszają się do nas pośrednicy kredytowi z pytaniem o możliwość poszerzenia ich oferty o produkty dla firm takie jak faktoring. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że rosnąca popularność i obroty faktoringu dają spore możliwości dla umiejących sprzedawać produkty finansowe – mówi Gerard Prądzyński z eFaktor.

Również w branży pośrednictwa ubezpieczeniowego pojawiają się podobne obawy. W ramach projektowanej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, implementującej Dyrektywę IDD (więcej: Konferencja uzgodnieniowa w Ministerstwie Finansów poświęcona projektowi ustawy o dystrybucji ubezpieczeń). Komisja Nadzoru Finansowego postulowała za tym, aby pośrednicy informowali klientów o wysokości wynagrodzenia, jakie otrzymują od zakładu ubezpieczeń.

- W związku z takimi okolicznościami sytuacja na rynku jest dość niejednoznaczna. Pośrednicy poszukują nowych źródeł przychodów w kontekście zmian na rynku. Zachęcająco działa na nich rosnąca popularność produktów dla firm takich jak faktoring. My też korzystamy z tej sytuacji i mocno rozbudowujemy swoją sieć sprzedaży – ocenia Gerard Prądzyński z eFaktor odpowiadający za rozwój sieci partnerskiej.

wstecz