UKE ukarał spółkę za nawiązywanie kontaktu telefonicznego z przedsiębiorcami

Dodano: 06-09-2019
Publikator: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył 80 tys. zł kary. UKE uznał, że praktyki spółki polegające na wykonywaniu niechcianych telefonów do przedsiębiorców wpływały na dezorganizację pracy.

Jako podstawę prawną UKE wskazał art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, zgodnie z którym zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

Jak ustalił Urząd, spółka wykonywała połączenia do przedsiębiorców, bez wcześniejszego uzyskania od nich zgody na kontakt w celach marketingowych. W związku z tym narażała ich na niechciane rozmowy w wybranym przez siebie momencie. UKE uznał, że praktyka ta powodowała dezorganizację pracy osób prawnych i zakłócała prywatność osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.

W decyzji UKE podkreślił też, że telefony znacznie bardziej naruszają prywatność niż kontakt poprzez SMS lub e-mail.

wstecz