Same dane to nie wszystko - liczy się też ich wizualizacja

Dodano: 04-12-2017

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 pt. „Sieć” zdobył „złoto” w kategorii Nagroda publiczności – Community Award międzynarodowego konkursu „The Kantar Information is Beautiful Awards”. Autorem koncepcji jest graficzka Hanna Dyrcz.

Międzynarodowe Jury oceniło łącznie 117 projektów pochodzących z całego świata. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia był jedyną kreacją z Polski i znalazł się w gronie wielu znanych i cenionych marek, jak m.in. The Washington Post, Google, Die Zeit czy The Guardian.

Raport przedstawia wyniki analizy ogromnych zbiorów danych dotyczących działalności Grupy ERGO Hestia w 2016 r. Najbardziej ciekawe i znaczące dla firmy dane zostały przedstawione w formie obrazów-infografik, opracowanych w technice dataesthetics. W raporcie liczby i pojęcia, takie jak ubezpieczenia, relacje międzyludzkie czy terabajty zostały przedstawione w formie graficznych wizualizacji, które mogą funkcjonować jako niezależne obrazy, oderwane od kontekstu informacyjnego.

– Nagroda Kantar Information is Beautiful Awards to potwierdzenie słuszności realizowanego konsekwentnie od wielu lat przez ERGO Hestię programu mecenatu artystycznego. Nasze zaangażowanie na rzecz młodych artystów procentuje. Cieszymy się, że w konkursie Artystyczna Podróż Hestii wyłaniamy najzdolniejsze, młode talenty i dajemy im szansę rozwoju, nie tylko w Polsce, ale i na arenie międzynarodowej – podkreśla Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.

„The Kantar Information is Beautiful Awards” to prestiżowy i popularny na całym świecie konkurs w dziedzinie projektowania i wizualizacji danych. Organizatorzy konkursu kładą nacisk na merytorykę kreacji w połączeniu z designem. Wiele z publikowanych na portalu infografik to dopracowane estetycznie, zaskakujące prezentacje często ciekawych i kontrowersyjnych tematów.

Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć na stronie konkursu.

wstecz