Projekt UKNF ws. wykorzystywania mediów społecznościowych

Dodano: 24-08-2021
Publikator: Komisja Nadzoru Finansowego

Przygotowany przez UKNF projekt ws. aktywności w mediach społecznościowych został przekazany do konsultacji rynkowych. Wyniki mają zostać uwzględnione przy tworzeniu przepisów.

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała projekt „Stanowiska” w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach. Jest to odpowiedź na wzrost zaangażowania w mediach społecznościowych podmiotów nadzorowanych przez Urząd. Wykorzystanie dotyczy w szczególności udostępniania informacji o usługach i produktach.

Dokument wydany przez UKNF obejmuje najbardziej charakterystyczne zagadnienia związane z wykorzystaniem social mediów, wliczając w to posługiwanie się wyspecjalizowanymi agencjami oraz popularnymi osobami tzw. influencerami. Poruszone zostały m. in. wątki archiwizacji w mediach, cyberbezpieczeństwa czy roli compliance.

Publikacja ma na celu przedstawienie jednolitych zasad wykorzystywania mediów społecznościowych przez instytucje finansowe. Urząd wyjaśnia, jak rozumieć adekwatne sytuacje prawne oraz przestawia praktyczne przykłady odnoszące się do typowych sytuacji wykorzystania mediów społecznościowych.

Stanowisko stanowi wyraz kolejnego działania, realizowanego w ramach ogłoszonej w grudniu 2019 roku Cyfrowej Agendy Nadzoru (#CAN).

Stanowisko Komisji Nadzoru Finansowego jest dostępne do pobrania w pełnej publikacji na portalu beinsured.pl.

Pliki do pobrania

wstecz