Operator telekomunikacyjny naruszył zbiorowe interesy konsumentów, kontaktując się z klientami bez uzyskania ich zgody

Dodano: 02-07-2019
Publikator: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w swojej decyzji uznał za naruszające zbiorowe interesy konsumentów praktyki operatora telekomunikacyjnego – Netii – polegające na wykonywaniu połączeń telefonicznych do konsumentów niebędących abonentami operatora w celu marketingu bezpośredniego, bez uzyskania ich wcześniejszej zgody. Zdaniem Urzędu praktyka ta jest sprzeczna z art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz narusza zbiorowe interesy konsumentów.

– Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – wyjaśnił Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Operator zobowiązał się do zmiany swoich praktyk i rekompensat dla pokrzywdzonych konsumentów. W związku z tym nie została nałożona na spółkę kara finansowa.

Decyzja UOKiK Nr DOZIK 3/2019 jest dostępna do pobrania w pełnej publikacji na portalu beinsured.pl.

Pliki do pobrania

wstecz