Zakończyła się konferencja TCC

Dodano: 21-09-2016

W dniach 14-15 września w Warszawie odbyła się konferencja TCC. W tym roku uczestnicy spotkania zastanawiali się nad przyszłością branży ubezpieczeniowej zwłaszcza w zakresie rozwoju i wykorzystania nowych technologii. „Najbliższe lata będą czasem istotnych zmian dla wielu ubezpieczycieli. Kluczową rolę odegrają w tym procesie zmiany technologiczne i umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji” – czytamy w komunikacie prasowym podsumowującym wydarzenie.

Jak wskazali uczestnicy TCC, jednym ze skutków upowszechniania się nowych technologii jest zmiana zachowań i nawyków konsumenckich. Dzięki licznym aplikacjom i mobilnemu dostępowi do internetu, klienci są coraz lepiej poinformowani i stawiają markom coraz wyższe wymagania. W odpowiedzi na te trendy towarzystwa ubezpieczeń muszą być otwarte i gotowe na częste zmiany w swojej ofercie, sposobie działania i strategii biznesowej w zależności od zmieniającego się rynku.

Zakończona konferencja TCC po raz pierwszy odbyła się w Polsce. Zdaniem jej organizatorów, potwierdza to rosnącą rolę i znaczenie Polski na globalnym rynku ubezpieczeń. Wśród 200 gości konferencji znaleźli się przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z 16 krajów, głównie z regionu EMEA. Spotkanie służyło uświadomieniu bezprecedensowych zmian w branży ubezpieczeniowej, perspektyw, które niosą nowe technologie oraz wymianie wiedzy i najlepszych praktyk w tym zakresie. Tematem przewodnim konferencji było „Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej” („Power up for the digital insurer journey”).

W programie konferencji znalazły się między innymi: seminaria, sesje tematyczne, spotkania z wizjonerskimi liderami, którzy podzielili się wiedzą o najnowszych trendach i innowacjach w branży oraz inspirowali do przekierowania biznesu na nowe modele rozwoju. Istotnym elementem konferencji były wystąpienia przedstawicieli zakładów ubezpieczeń o różnej wielkości, różnych modelach biznesowych i działających na różnych rynkach. Swoimi doświadczeniami i przemyśleniami dzielili się m.in. Ritva Vapalahti, Director Application Development w Fennia, Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, Wiceprezes Aviva Polska, Jackie McMahon, Director of Technology Transformation, FBD Insurance.

Ricardo Veludo, Head of EMEA FinTech team z firmy Deloitte, podzielił się własnymi analizami na temat innowacji w sektorze ubezpieczeń. Podkreślił istotną rolę współpracy z interesującymi startupami w procesie testowania nowych rozwiązań.

Model społecznościowy ubezpieczeń zaprezentował Sebastian Herfurth – Managing Director & Co-Founder firmy Friendsurance, lidera ubezpieczeń peer-to-peer w Niemczech. W modelu tym do grona ubezpieczonych dołączają znajomi, aby stworzyć swoją własną grupę ubezpieczeniową, wykorzystując głównie media społecznościowe. Jego zdaniem, konieczność budowania marki na rynku ubezpieczeń jest przeceniana. Według specjalisty, najważniejsze jest, by to klient i jego potrzeby były w centrum uwagi. Dopiero na tym założeniu powinien być budowany model biznesowy.

O konieczności uwzględnienia potrzeb konsumenta w sektorze ubezpieczeń mówił również Richard Gartshagen, Director Cloud Business Development EMEA. Podkreślił, że digitalizacja wpływa na wiele branż i wymaga ich określenia na nowo, a także przyjęcia nowej perspektywy rozwoju biznesu.

TCC jest międzynarodową konferencją branży ubezpieczeniowej organizowaną przez TIA Technology. Podobnie, jak w poprzednich edycjach konferencja poza aspektem merytorycznym była również okazją do spotkania, wymiany doświadczeń, wiedzy oraz inspiracji. Wśród uczestników konferencji znaleźli się, przede wszystkim, przedstawiciele branży ubezpieczeniowej, eksperci, liderzy różnych rynków świata.

wstecz